Avatar billede shosho500 Nybegynder
13. juli 2009 - 21:44 Der er 3 kommentarer

Create VIEW with unique index for FULL TEXT search?

Jeg har brug for noget hjælp!

Skal have lavet et view, hvor det ser sådan her ud:

SELECT a.ArticleID, a.PublishState, a.HeadLine, a.Lead, a.Resume, a.Body, a.DatePublished, a.Type, u.FullName
FROM
Articles as a
INNER JOIN
ArticleAuthors as aa
ON
a.ArticleID = aa.ArticleID
INNER JOIN
Users as u
ON
aa.UserID = u.UserID

Der kan så være flere Authors til en Artikel, hvilket gør jeg får flere rækker ud med det samme ArticleID - hvilket skaber lidt problemer med det unique index, som jeg skal have på mit VIEW, for at kunne bruge full text derpå.

Hvis nogen har en løsning allerede her, så ville det være fornemt! ?

Ellers kan jeg godt leve med, at jeg kun får 1 række ud, men den første author til artiklen, så må det være muligt at få lavet det index?

Jeg løber dog stadig ind i problemer, da jeg ikke kan bruge distinct i mit view, for så virker mit index ikke. Prøvede så med GROUP BY, men så skal jeg til at bruge COUNT_BIG i min select, eller det siger den, når jeg efterfølgende prøver at lave mit unique index...

Nogen som har nogle input ?
Avatar billede Syska Mester
13. juli 2009 - 22:23 #1
Kan du ikke lave en sammensat key af 2 ting for at gøre den unique ?

Hvis du  kan nøjes med 1 author per acticle kan du jo lave en divered table ...

ala:
SELECT ArticleID, MAX(UserIS) FROM ArticleAuthors GROUP BY ArticleID

og så join overstående på Articles, så vil dit ArticleID jo være unik.

Du kommer ikke udenom at på en eller anden måde at skulle have et ller andet unique.

Se eventuelt dette da jeg selv har været i din situation:
http://www.eksperten.dk/spm/830196

mvh
Avatar billede shosho500 Nybegynder
30. november 2009 - 11:30 #2
Droppede det :)

Men smid et svar buzzzz, så får du lige points ;)
Avatar billede Syska Mester
01. december 2009 - 10:05 #3
svar