Avatar billede uerfaren Nybegynder
12. juli 2009 - 22:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

DB error "ADODB.Recordset error '800a0cc1' "

Hej
Jeg håber virkelig at der er en ekspert herinde der kan gennemskue dette problem.
Jeg er ved at sætte en weblog op men får ovenstående fejl meddelse.

Fejlen burde være i linje 129 og skulle være i denne samling kode.

  <%
                dim showid,temp
                showid = request.querystring("id")
                call openConn()
                sql = "select * from users where id=" & cint(showid) & " ORDER BY email ASC;"
                set rs = dbc.Execute(sql)
                if not rs.eof then

                if len(rs("navn"))>0 then
                  temp = rs("navn")
                else
                  temp = rs("username")
                end if
                if not rs.eof then response.write("<span class='header'>" & temp & "'s weblog...</span>")
                end if

                call closeConn()
              %>

Kontakt mig endelig for yderligere indo og på forhånd tak for Jeres tid. Jeg kan evt sende hele asp siden...
mvh
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. juli 2009 - 23:59 #1
Prøv at aflæse hvert felt een gang, og i rækkefølge. Dvs.

1) Skriv ikke * i din SELECT, men de felter du har bruge for:
      SELECT name,username,....
2) Umiddelbart efter din Execute overfører du dem til variabler:
      navn=rs("navn")
      username=rs("username")
3) Og efterfølgende bruger du kun variablerne.
Avatar billede uerfaren Nybegynder
07. maj 2012 - 10:35 #2
tak