Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:02 Der er 21 kommentarer

Dumme Sms-sender!

Hvorfor virker denne sms-sender ikke?

<html>

<head>
<style type=\"text/css\">
<!--
body{
        font-family:Helvetica, Arial ;
    font-variant: normal;
}

a:link, a:active, a:visited{

text-decoration: none;
color: #444444

}

a:hover{
text-decoration: underline;
color: #999999
}
table,td,tr{
border-color: #222222
}
  hr{
color: #000000
}
.ov{
color: #FFFF99;

-->
</style>
<title>SMS -sender</title>
</head>

<body>
<%
\' --------------------------------------------------

\' Lavet af Søren Peter Fynboe 2000 (C)
\' Email: spf@mail1.stofanet.dk

\'---------------------------------------------------

\' --------------- Konfiguration --------------------

smtpserver=\"mail2.infopaq.dk\"
smsserver=\"sms.mobilix.dk\"
afsender=\"no@nobody.dk\"
service=\"\"
\' ---------------- Variabler -----------------------

action=Request(\"action\")
besked=Request(\"besked\")
navn=Request(\"navn\")
nummer=Request(\"nummer\")

\' ---------------------------------------------------

\' Hvis formen bliver kaldt undersøg om felterne er udfyldt
\' korrekt. Er de ikke udfyldt stop med \"response.end\".

if(action=\"send\") then

        if not (len(nummer)=8) then
        response.write \"Du skal indtaste et tlf. nummer\"
        response.end
          elseif (besked=\"\") then
      response.write \"Besked-feltet skal udfyldes\"
    response.end

\' -----------Ellers lav meddelelse.
else
      Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")
        JMail.ServerAddress = smtpserver
JMail.subject = service
JMail.sender= afsender
JMail.Body = \"Besked fra \" &navn&\" : \" & besked

        JMail.AddRecipient  nummer&\"@\"&smsserver
    \' ----- Send meddelelsen til modtager!
  JMail.Execute

  \'----- Skriv at meddelelsen er sendt.

response.write \"<h2 align=\"\"center\"\">Beskeden blev sendt til \" & nummer & \"<br><br>\"& besked & \"</h2>\"
  \'------ Ryd op.
        Set JMail = Nothing

end if
else
%>

<form action=\"sms_jmailv.asp\" METHOD=\"POST\">
  <input type=\"hidden\" name=\"action\" value=\"send\"><div align=\"center\"><center><table
  width=\"50%\" summary=\"SMS\" cellpadding=\"2\" cellspacing=\"2\" border=\"1\" bgcolor=\"#888888\">
    <tr>
      <td colspan=\"2\"><div align=\"center\"><center><h2 class=\"ov\">SEND SMS BESKED!</h2>
      </center></div></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Navn:</td>
      <td><input TYPE=\"TEXT\" NAME=\"navn\" VALUE SIZE=\"24\" MAXLENGTH=\"15\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Tlf-nummer:</td>
      <td><input TYPE=\"TEXT\" NAME=\"nummer\" VALUE SIZE=\"24\" MAXLENGTH=\"8\"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td>Besked:</td>
      <td><textarea NAME=\"besked\" cols=\"20\" rows=\"5\"></textarea></td>
    </tr>
    <tr>
      <td><input TYPE=\"SUBMIT\" VALUE=\"Send besked\"> </td>
      <td>&nbsp;</td>
    </tr>
  </table>
  </center></div>
</form>
<% end if %>
</body>
</html>
Avatar billede no_doubt Nybegynder
10. juli 2001 - 19:05 #1
Brug denne i stedet : http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:06 #2
hvilken server benytter du?
understøtter denne jmail?
Er no@nobody.dk din adresse?
sender du til en mobilix telefon?
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:09 #3
Ja den understøtter jmail den ligger på a0.dk!
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:11 #4
Prøv at rette følgende

smtpserver=\"mail2.infopaq.dk\"
smsserver=\"sms.mobilix.dk\"
afsender=\"no@nobody.dk\"
service=\"\"
til
smtpserver=\"mail.a0.dk\" eller smtp.a0.dk eller lign.
smsserver=\"sms.mobilix.dk\"
afsender=\"din email adr@a0.dk\"
service=\"\"
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:12 #5
Det kan jo godt blive et problem at bruge denne her http://www.tdaugaard.dk/x/sms.as_  nu kan man jo bruge freks. et TDC mobilnummer hos sonofon!
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:14 #6
hanstad>> Tror du jeg er dum det har jeg selvfølgelig rettet i min egen vertion!
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:15 #7
Intersurf> Har du nogen gode forslag?

Jeg hørte engang noget om at man via mobilix kunne sende til alle telefoner. Er det korrekt?
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:17 #8
Hvorfor virker denne sms-sender ikke?

Det kunne lyde som om du havde fundet den og bare paste den ind. Jeg kan sku ikke vide, hvor god du er til asp!
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:19 #9
Hvad får du af fejlmeddelser? Får du nogen?
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:20 #10
hvad laver \"else\" over formularen? og \"end if\" efter formularen?

Er der nogen \"if\" til disse?
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:21 #11
Yes mobilix kan sende til alle danske mobiler!
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:23 #12
du kunne evt. lave tdaugaards eksempel om til at kun at sende via mobilix.
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:23 #13
Denne fejl besked får jeg jmail.SMTPMail error \'8000ffff\'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/minserver/sms/default.asp, line 83
Avatar billede intersurf Nybegynder
10. juli 2001 - 19:25 #14
Vil du ikke lave Tdaugaards sms-sender om til det du 120 point for det?

kom nu!
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:32 #15
Jeg pastede lige din kode. Jeg har en sonofon-\"telefon\" så jeg prøvede for sjov at skrive note.sonofon.dk og det virkede.
Så enten holder det ikke helt med mobilix eller også har de et problem med deres server.
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:38 #16
Tdaugaard\'s kode så den kun sender via mobilix (dog ikke testet)

<%
    \' *******************************************************************************************
    \' * SMS Sender with support for sending multiple messages at one time, allowing one to send *
    \' * a long message cut into smaller messages that fit on a mobile phone. Uses a WordWrap    *
    \' * function to ensure it won\'t cut off in the middle of a word.                            *
    \' *                                                                                            *
    \' * v1.1 - Option to use either the JMail or ASPMail SMTP mail component.                    *
    \' * v1.2 - Optional IP, Date/Time, Number sent to and \"from\" logging.                        *
    \' *******************************************************************************************
    \' * Eksperten.dk Reference: 38893                                                            *
    \' *******************************************************************************************

    \' *** SMTP mail component choice ***
    \' 0 = JMail
    \' 1 = ASPMail

        intMailer = 0    \' Default: 0 - JMail

    \' *** Logging function setting ***
    \' NOTE: Requires access to the FileSystemObject and that there is writing rights in the directory
    \' where this script resides.

        intLog = True    \' Default: True

    \' *** SMTP server & afsender mail instillinger ***

        strSMTP = \"mail.tdaugaard.dk\"        \' SMTP server
        strAfs = \"postmaster@tdaugaard.dk\"    \' En gyldig POP3 konto

    \' *** Variables passed by submission of form *** {DO NOT ALTER}

        strNummer    = Request(\"nummer\")
        strFra        = Request(\"fra\")
        strBesked    = Request(\"besked\")

    \' *** Script name w/o extension ***

        strScriptName = Request.ServerVariables(\"SCRIPT_NAME\")
        strScriptName = Right(strScriptName, Len(strScriptName) - InStrRev(strScriptName, \"/\"))
        strScriptName = Left(strScriptName, Len(strScriptName) - 4)

    Function Wrap(ByVal Text, ByVal WrapChar, ByVal WrapAt)
        \' *****************************************************************************************************
        \' * WordWrap v1.2 - WordWraps a string off as near as possible to the specified max character amount  *
        \' * By Thomas Daugaard, December 11th, 2000.                                                          *
        \' *                                                                                                      *
        \' * Arguments: Text    : The string to wordwrap                                                      *
        \' *              WrapChar : A string specifying how/with what to wrap the string. Default is <br>          *
        \' *              WrapAt  : Numeric value specifying the maximum amount of characters allowed in a      *
        \' *                          string. Wraps backwards in the string to ensure that the max value is meet. *
        \' *                                                                                                      *
        \' *    Note: Arguments are passed By Value, not reference.                                                  *
        \' *****************************************************************************************************

        Text = Trim(CStr(Text))
        If Len(Text) =< WrapAt Or Len(Text) = 0 Or InStr(Text, \" \") = 0 Then Wrap = \"\" & Text: Exit Function
        If Len(WrapChar) = 0 Then WrapChar = \"<br>\"

        Do
            If Len(Text) < WrapAt Then strFinal = strFinal & Text: Exit Do

            strPart = Left(Text, WrapAt): intOff = WrapAt
            If Not Right(strPart, 1) = \" \" Then
                intOff = InStrRev(strPart, \" \")
                If intOff = 0 Then intOff = InStr(Text, WrapAt, \" \")
                If intOff = 0 Then strPart = Text
            End If
            strPart = Left(Text, intOff)

            Text = Right(Text, Len(Text) - Len(strPart))
            strFinal = strFinal & strPart & WrapChar
        Loop

        Wrap = strFinal
    End Function

    If Len(strNummer) > 0 And Len(strFra) > 0 And Len(strBesked) > 0 Then

        strTeleDK = \"@sms.tdm.dk\"
        strSonofon = \"@note.sonofon.dk\"
        strTelia = \"@gsm1800.telia.dk\"
        strMobilix = \"@sms.mobilix.dk\"

        bolValid = False

        If Len(strNummer) = 8 And IsNumeric(strNummer) Then
            strDom = strMobilix

                If strDom > \"\" Then
                    strFra = \"(\" & strFra & \") \"

                    intSubtract = Len(strFra) + Len(srtAfs) + 24
                    intMsgSize = (160 - intSubtract)

                    If intMailer = 0 Then
                        Set JMail = Server.CreateObject(\"JMail.SMTPMail\")

                        JMail.ServerAddress = strSMTP
                        JMail.Sender = strAfs
                        JMail.AddRecipient (strNummer & strDom)
                    Else
                        Set ASPMail = Server.CreateObject(\"SMTPsvg.Mailer\")

                        ASPMail.RemoteHost = strSMTP
                        ASPMail.FromAddress = strAfs
                        ASPMail.AddRecipient \"\", (strNummer & strDom)
                    End If

                    If Len(strBesked) > intMsgSize then
                        strWrapped = Split(Wrap(strBesked, \"|\", intMsgSize), \"|\")

                        For Index = 0 To UBound(strWrapped)
                            Select Case intMailer
                                Case 0: JMail.Body = strFra & strWrapped(Index):        JMail.Execute
                                Case 1: ASPMail.BodyText = strFra & strWrapped(Index):    ASPMail.SendMail
                            End Select
                        Next

                        intMsgSize = UBound(strWrapped) + 1
                    Else
                        Select Case intMailer
                            Case 0: JMail.Body = strFra & strBesked:        JMail.Execute
                            Case 1: ASPMail.BodyText = strFra & strBesked:    ASPMail.SendMail
                        End Select

                        intMsgSize = 1
                    End If

                    Set JMail = Nothing

                    bolValid = True
                    Select Case (intMsgSize > 1)
                        Case True:  strSendt = \"<font face=\'Tahoma\' size=2 color=#008000>Din besked blev sendt af <b>\" & intMsgSize & \"</b> SMS´er til <b>\" & strNummer & \"</b>.</font>\"
                        Case False: strSendt = \"<font face=\'Tahoma\' size=2 color=#008000>Din besked blev sendt til <b>\" & strNummer & \"</b>!</font>\"
                    End Select
                Else
                    strSendt = \"<font face=\'Tahoma\' size=2 color=#800000>Beskeden kunne ikke sendes da det indtastede tlf.<br>nummer ikke er et gyldigt mobil nummer!</font>\"
                End If

                Set fsoSystem = Server.CreateObject(\"Scripting.FileSystemObject\")
                Set fsoFile = fsoSystem.OpenTextFile(Server.MapPath(strScriptName & \".log\"), 8, True)
                    fsoFile.WriteLine \"At \" & Now & \" a message to \" & strNummer & \" (\" & Len(strBesked) & \" chars long) was sent by \" & strFra & \" (\" & Request.ServerVariables(\"REMOTE_ADDR\") & \")\"
                    fsoFile.Close
                Set fsoFile = Nothing
                Set fsoSystem = Nothing

                strBesked = \"\"
                strNummer = \"\"
                strFra = \"\"
            End If

%>
<html>
<head>
    <title>Send SMS</title>
    <script language=\"JavaScript\">
        <!--
            function showleft() {
                document.frmSms.count.value=800-(document.frmSms.besked.value.length+document.frmSms.fra.value.length);
            }
            function checklength() {
                if (document.frmSms.besked.value.length+document.frmSms.fra.value.length > 800) {
                    alert(\"Din besked må max. være på 800 tegn!\");
                    document.frmSms.besked.focus();
                    return (false);
                } else if (document.frmSms.nummer.value.length !=8) {
                    alert(\"Du skal skrive et gyldigt 8-cifret tlf. nummer!\");
                    document.frmSms.nummer.focus();
                    return (false);
                } else if (document.frmSms.fra.value.length == 0) {
                    alert(\"Du skal skrive et afsender navn/tlf. nummer!\");
                    document.frmSms.fra.focus();
                    return (false);
                }

                return (true)
            }
        -->
    </script>
</head>
<body>
<center>
    <form method=\"post\" action=\"<%=strScriptName%>.asp\" name=\"frmSms\" onsubmit=\"return checklength();\">
        <table border=0 cellspacing=0 cellpadding=5 bgcolor=#ffffff>
            <tr><td align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=4><b>SendSMS</b></font></td></tr>
            <tr>
                <td>
                    <table border=0 width=100% cellspacing=0 cellpadding=0>
                        <tr><td valign=\"top\" align=\"left\" colspan=4>&nbsp;</td></tr>
                        <tr>
                            <td valign=\"top\" align=\"left\"><p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=2>Tlf&nbsp;nummer:</font></td>
                            <td valign=\"top\" align=\"left\"><input type=\"text\" name=\"nummer\" size=8 maxlength=8 style=\"font-family: tahoma; size: 8pt;\" value=\"<%=strNummer%>\"></td>
                            <td valign=\"top\" align=\"left\"><p align=\"center\"><font face=\"Tahoma\" size=2>Afsender:</font></td>
                            <td valign=\"top\" align=\"left\"><input type=\"text\" name=\"fra\" size=10 style=\"font-family: tahoma; size: 8pt;\" onkeydown=\"showleft();\" value=\"<%=strFra%>\"></td>
                        </tr>
                        <tr>
                            <td valign=\"top\" align=\"center\" colspan=4><textarea rows=5 name=\"besked\" border=0 onkeydown=\"showleft();\" style=\"font-family: tahoma; size: 8pt; width: 300px;\"><%=strBesked%></textarea>
                            </td>
                        </tr>
                    </table>
                </td>
            </tr>
            <tr>
                <td valign=\"top\" align=\"center\">
                    <input type=\"submit\" value=\"Send\" style=\"position: relative; left: 10px; top: -10px; font-family: tahoma; size: 8pt; color: #008000; font-weight: 700;\">
                    <input type=\"text\" name=\"count\" value=\"800\" style=\"position: relative; left: 111px; top: -10px; font-family: tahoma; size: 8pt; color: #000080; width: 28px;\" readonly>
                </tr>
        </table>
        <%=strSendt%>
    </form>
</center>
</body>
</html>
Avatar billede hanstad Nybegynder
10. juli 2001 - 19:43 #17
ok nu er den testet! det virker (Dog stadig ikke ved mobilix)
Ja tak 120 point. :-)
Avatar billede intersurf Nybegynder
11. juli 2001 - 20:37 #18
jeg kan da ikke se dette noget sted!
smtpserver=\"mail2.infopaq.dk\"
smsserver=\"sms.mobilix.dk\"
afsender=\"no@nobody.dk\"
service=\"\"
Avatar billede hanstad Nybegynder
12. juli 2001 - 11:33 #19
hvad kan du ikke se? At jeg har lavet det sådan at det KUN benytter mobilix?
Prøv at søg efter strDom.
Avatar billede hanstad Nybegynder
28. juli 2001 - 11:24 #20
Hvad sker der? Hvorfor svare du ikke eller giver mig mine point?
Avatar billede hanstad Nybegynder
29. oktober 2001 - 16:18 #21
Venter stadig på mine point!!!!