Avatar billede gr8m8 Novice
10. juli 2009 - 14:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

html nyhedsbrev i asp

Hej Eksperter.

Jeg er på herrens mark da jeg ikke kan finde et simpelt script til at sende nyhedsbreve ud til emails i en access database, som HTML lavet i en WYSIWYG editor.

Jeg er nået dertil hvor jeg har fundet og implementeret en wysiwyg editor i et nyhedsbrev script der er lavet til at sende alm. tekst mails. Det hele virker fint nok bortset fra at det der er skrevet i wysiwyg bliver afleveret som txt i stedet for html.

Min "frankenstein" samlede kode ser sådan her ud:

<%@ LANGUAGE="VBScript" %> <%Option Explicit%> <html> <head> <!-- #include
file="./DBConnect.inc"--> </head> <body>

<%
Dim con, rs, strSql, objMail

If Request.Form("cmdSubmit") <> "" Then
    'The user has submitted the page, so process the Newsletter subscription request

    'Connect to the database
    Set con = GetDBConnection()

    'Get all email addresses in the database
    strSql = "SELECT Email FROM Subscribers"
    Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
    rs.Open strSql, con, 1, 2

    If rs.EOF Then

'MODIFY the text below displays when no subscribers exist
%>
        There are no subscribers to the newsletter.
<%
        'Clean up database objects
        rs.Close()
        Set rs = Nothing
        con.Close()
        Set con = Nothing

        Response.End
    End If

    While Not(rs.EOF)
        Set objMail = Server.CreateObject("CDO.Message")

'MODIFY the following email address will appear as the from address for the email.
        objMail.From = "postmaster@theforge.dk"
        objMail.To = rs("Email")
        objMail.TextBody = Request.Form("txtEmail")
        objMail.Subject = "Nyhedsbrev fra C2 Elelments"

        objMail.Send

        rs.MoveNext()
    Wend

'MODIFY the text below displays when all the emails have been sent
%>
    The emails have been sent.
<%

    'Clean up database objects
    rs.Close()
    Set rs = Nothing
    con.Close()
    Set con = Nothing

Else

'MODIFY the text below is displayed when the page is first loaded.
%>
    <form action="send.asp" method="post" id=form1 name=form1>
        <div align="center">
            Enter the email message to send:<br />
        <!--
            Include the WYSIWYG javascript files
        -->
        <script type="text/javascript" src="scripts/wysiwyg.js"></script>
        <script type="text/javascript" src="scripts/wysiwyg-settings.js"></script>
        <!--
            Attach the editor on the textareas
        -->
        <script type="text/javascript">
            // Use it to attach the editor to all textareas with full featured setup
            //WYSIWYG.attach('all', full);

            // Use it to attach the editor directly to a defined textarea
            // WYSIWYG.attach('textarea1'); // default setup
            WYSIWYG.attach('txtEmail', full); // full featured setup
            // WYSIWYG.attach('textarea3', small); // small setup

            // Use it to display an iframes instead of a textareas
            //WYSIWYG.display('all', full);
        </script>

    </head>
    <body>

        <h2>
</h2>
<br>
<textarea id="txtEmail" name="txtEmail" style="width:80%;height:400px;">
</textarea>
            <input type="submit" name="cmdSubmit" value="Submit">
        </div>
    </form>
<%
End If
%>

</body>
</html>

Nogen af jer der kan se noget som gør at mailen bliver afsendt som tekst og ikke html?

På forhånd tusind tak. :-)
Avatar billede gr8m8 Novice
10. juli 2009 - 20:53 #1
Skal der flere point på spil eller hva? :-D
Avatar billede gr8m8 Novice
12. juli 2009 - 01:00 #2
/bump

Slet ik nogen? :(
Avatar billede lassethostrup Nybegynder
16. juli 2009 - 11:46 #3
Altså du har en række email i en database, og du vil sende en html email ud til alle de email du har i databasen?
Avatar billede gr8m8 Novice
27. juli 2009 - 23:19 #4
Damn sorry troede den her tråd var død. Håber du kan hjælpe alligevel da mit problem stadig ikke er løst.

Jeg har en WYSIWYG editor (den er downloadet). Ved at bruge denne wysiwyg editor skal jeg kunne sende html emails til de email adresser der findes i en access database. Sådan som den er nu sender den det der er skrevet i wysiwyg editoren, men som alm. tekst email og ikke html.
Jeg ved desværre ikke hvad jeg skal ændre for at det bliver afsendt som html.

Giver det mening?
Avatar billede gr8m8 Novice
07. august 2009 - 22:30 #5
Må prøve et andet sted.