Avatar billede suverenia Nybegynder
09. juli 2009 - 14:20 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Count records, ASP

Hej,

Jeg står og skal have talt det totalte antal records i en bestemt tabel i min access database. Jeg har søgt på nettet, men uden held. Er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg skal gøre?

Jeg benytter følgende til at oprette forbindelsen til min database. Kan jeg lave count records ud fra den?:

dim conn
function OpenConn( DBPath )

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & DBPath

end function
OpenConn("halludb.mdb")
Avatar billede softspot Forsker
09. juli 2009 - 14:36 #1
Ja, jeg ville gøre nogenlunde således:

<%
call OpenConn("halludb.mdb")

set rs = conn.Execute("SELECT COUNT(*) FROM tabel")
if not rs.eof then
  antal = clng(rs(0))
else
  antal = 0
end if
rs.close
set rs = nothing
conn.close
%>

antal skulle nu indeholde antallet af rækker i tabellen "tabel"
Avatar billede suverenia Nybegynder
10. juli 2009 - 00:47 #2
Mange tak for bidraget, men jeg fik det faktisk gjort enklere :)

strSQL = "Select count(*) as antal from ordbog"
Set rs = Conn.Execute(strSQL)

hvor rs("antal") så spytter værdien ud.

Virker ret effektivt :)
Avatar billede softspot Forsker
10. juli 2009 - 09:35 #3
I bund og grund er det faktisk det samme, min løsning tager bare lidt mere højde for evt. fejlsituationer og sørger for oprydning efter operationen... :-/