Avatar billede strandfelt Nybegynder
08. juli 2009 - 19:44 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme ind på side efter DNS-ændringer

Hej.

Jeg sad og programmerede på en website i dag for et bureau, da forbindelsen til siden pludselig røg. Vi tog kontakt til hosting-firmaet, der sagde, at DNS-indstillingerne var blevet sat forkert, men nu rettet.

Men siden da, har jeg ikke haft mulighed for at se andet end en default IIS7 side, når jeg går ind på adressen: www.nunaoil.gl

Jeg har læst mig til, at man skal flushe noget dns mm., men har forsøgt mig i kommandoprompten med "ipconfig /flushdns" uden held.

Det fungerer, når jeg går ind på adressen med min mobiltelefon, men det får jeg jo ikke meget programmering ud af.

Lidt info om mit system og fejlfinding:
Windows Vista
Bruger Firefox 3.5
Har også forsøgt i IE og Chrome med samme resultat

Håber, at I har et bud på, hvad der kan være galt!
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2009 - 20:00 #1
Er dette korrekt?

nslookup www.nunaoil.gl

Non-authoritative answer:
Name:    hotchili.inuit.gl
Address:  194.177.239.11
Aliases:  www.nunaoil.gl
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2009 - 20:00 #2
nå browseren var lidt sløv... jeg kommer ind på en side, så dns ser OK ud i hvert fald.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2009 - 20:04 #3
hvis du bruger en intern dns server er det formentlig fordi record'en er cachet der også. Det skal nok gå iorden.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
08. juli 2009 - 20:21 #4
Jeg har ingen anelse om, hvad siden bruger. Jeg er ikke sidens udbyder, blot website-udvikler rent programmeringsmæssigt. :-)

Har du en anelse om, hvordan jeg kan få min PC her til at gå ind på siden, istedet for bare at vise en IIS7-default side?
Avatar billede hmanback Nybegynder
08. juli 2009 - 20:40 #5
Prøv at åbne din command prompt som administrator.
(start -> All programs -> Accessories -> Højre klik på "Command prompt" og vælg "Run as Administrator"

I prompten skriver du: ipconfig /flushdns

Tøm din browser cache og prøv igen.
Avatar billede riversen Nybegynder
08. juli 2009 - 20:53 #6
mon ikke dns cachen er ved at time ud hele vejen rundt så det virker meget snart for dig også. Det hjælper ikke at flushe din lokale dns cache, hvis det alligevel er cachet på den dns server du bruger.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
09. juli 2009 - 12:42 #7
Jeg testede lige på en anden computer her i huset, og der virker siden, som den skal. Altså må der jo være noget galt på min PC her.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede hmanback Nybegynder
09. juli 2009 - 12:45 #8
Har du prøvet mit forslag? Det spillede ikke?
Avatar billede strandfelt Nybegynder
09. juli 2009 - 12:51 #9
Nej. Desværre ikke.

Dog er det sket det nu, at siden pludseligt virker. Da jeg skrev for 10 minutter siden virkede den ikke.
Underligt!
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. august 2009 - 18:24 #10
Løsningen var blot at vente nogle dage.