Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
08. juli 2009 - 18:42 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

hjemmeside kodet ind i app

Det er lidt svært at forklare, så springer ud i det med det samme, og ser om i kan forstå det.

Jeg skal ha' denne kildekode kodet ind i mit C# WindowsForm application:

<html>
<head>
    <meta http-equiv="expires" content="0">
    <LINK rel="stylesheet" HREF="/netstationen.css" type="text/css">
    <!--<script language="javascript" src="/templates/js/navigationreload.js"></script>-->
</head>
<body class="left" onLoad="reloadNavigation();" onUnload="reloadNavigation();">

<applet codebase="http://hhsrv.n.dk/chat/" code="VisiChat.client.HHClient.class" archive="HHClient.jar" width="408" height="374" VIEWASTEXT name="hh" vspace="0" hspace="0" style="z-index:1;">
    <div style="width:400px; height:300px;">
  <div style="position:relative; top:30px; left:90px; width:200px; padding:5px; background-color: #E9EFF5; border:1px solid grey;">
  <b>Du har ikke installeret Java på din computer</b> <br>
  Kan du ikke se Højhuset her? Så er det fordi du ikke har installeret Java på
  din maskine.!<br>
  <br>
  Se Netstationens guide til <a href="/nguide/Guide.aspx?file=generelt_java.xml" target="right">installation
  af Java</a>. </div>
</div>
    <param name="cabbase" value="HHClient.cab">
    <param name="port" value="499">
    <param name="name" value="GUID">
    <param name="infotarget" value="right">
    <param name="peoplenum" value="4">
    <param name="userinfourl" value="http://www.n.dk/community/user2/profile/frhhProperties.asp?userId= right">
    <param name="thinginfourl" value="http://www.n.dk/community/hh/frItem.asp?id= right">
    <param name="friendlisturl" value="http://www.n.dk/community/friend/frFriendList.asp right">
    <param name="roomenterurl" value="http://www.n.dk/community/hh/frRoom.asp?id= right">
</applet>

</body>
</html>

Der hvor der står "<param name="name" value="GUID">" skal "GUID" erstattes med en textbox1.text f.eks

Så er der nogen der kan forklare mig hvordan jeg får denne kildekode sat ind i projeket til den vises i en webbrowser?
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
08. juli 2009 - 19:31 #1
Er der virkelig ingen der kan hjælpe? :/
Avatar billede Syska Mester
08. juli 2009 - 19:56 #2
Rolig, dit spm har været der i 50 mins.

Hurtigere hjælp så skal du nok frem med pungen.

Jeg kan ikke helt følge hvad du vil ....

I den Param kan der jo ikke være en tekst box, så du bliver nok nød til at lave en erstart ... og sætte din tekstbox et andet sted.

Måske jeg har misforstået det og ikke helt er klar over målet i det.
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
08. juli 2009 - 20:06 #3
Ja okay, men kunne ikke lige vente :D

Men det jeg vil ha' er at den der kildekode skal linkes til webbrowser1.
Forstår du stadig ikke?

Anderledes kan det næsten ikke forklares.
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juli 2009 - 02:22 #4
Du vil have at din embedded browser komponent skal hente source ikke fra en URL på nettet men fra en string variabel i den omkringliggende C# app ?
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 08:39 #5
Yep noget i den stil.
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 13:35 #6
men du skal ikke smide en tekstbox ind hvor den GUID er ...

Da du en <param> ikke kan have <input> som value.

// oUT
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 13:36 #7
textbox1.text er jo en string.

Men er det en textbox du vil have sat ind eller en string ?

// ouT
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 13:49 #8
Det er ikke så meget textboxen jeg tænker på lige nu.
Men hvordan jeg får den source der kodet ind i mit projekt?

Kan man da ikke bare lave noget ala dette:

  <param name="name" value="" + TextBox1.text + ""> ?
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 13:52 #9
Skal have til der hvor der står GUID, der ændre jeg hvis der nu står sadf345-asdf4g-4tadfg-45tga eller noget normalt, så vælger jeg at skrive i textboxen 1234 og så erstatter den sadf345-asdf4g-4tadfg-45tga med 1234.
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 14:05 #10
ja okay ...

Jeg misfortod den del fordi du henviste til en tekstbox string ... men korte af det lange ... du vil erstat det med en ny string den GUID del ...

webBrowser1.DocumentText = "din html";

// ouT
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 14:35 #11
Lol er der ikke andet man skal gøre ? xD!
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 14:38 #12
Nå - Udyb det lidt mere, for det virker ikke.
Avatar billede Syska Mester
09. juli 2009 - 22:44 #13
Er det fordi du ikke starter programmet ? Det er ik' meget information du giver ...

Følgende virker ved mig ... at der så kommer nogen script fejl er vist din html's skyld :-)

            using (System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader(@"C:\temp\test1.txt", Encoding.Default))
            {
                webBrowser1.DocumentText = sr.ReadToEnd();
            }

i test1.txt ligger dit html fra din første post ...

Du må kommer med mere end "virker ik'" hvis man skal have en lille chance for at vide hvad du måske gør galt.

// ouT
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
09. juli 2009 - 22:49 #14
Ohh sry..

Ja okay, nu forstod jeg. Men kan man ikke få kodet sourcen ind i projeket, da jeg jo skal ha' lavet til man kan erstatte GUID med textbox1?
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 00:10 #15
System.IO.Stream stream = System.Reflection.Assembly.GetAssembly(this.GetType()).GetManifestResourceStream("WindowsFormsApplication3.filnavn.txt");
using (System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader(stream, Encoding.Default))
{
    webBrowser1.DocumentText = sr.ReadToEnd();
}

Husk at sætte din fil i projektet som embedded og rigtig navn etc eller er din stream null ...

Eventuelt se her:
http://www.attilan.com/2006/08/accessing_embedded_resources_u.php

Men kommer ind på nogen af de fald grupper der er.

// ouT
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 00:11 #16
Nu er vi vist også ved at være lidt ud over dit opringelige spm :-)
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
10. juli 2009 - 00:29 #17
Nja - Jeg spurgte jo rent faktisk hvordan jeg fik den kodet ind i projektet?
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
10. juli 2009 - 00:31 #18
Ja okay, jeg vil læse det, ellers tak :D

Kan du give mig et sidste hint, hvad jeg måske skal søge efter for at finde det?
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 00:32 #19
ja okay ...

<joke>
Du opretter en string og sætter den lig din html kode ... det er jo en rimelig basal ting :-)
</joke>

// ouT
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 00:56 #20
Søge efter for at finde hvad ?
Avatar billede thecarfacekiller Nybegynder
10. juli 2009 - 02:16 #21
Finde en tutorial om hvordan man indsætter html i C# projekt.
Avatar billede Syska Mester
10. juli 2009 - 02:53 #22
Kig på det link jeg smed i en tidligere post hvis du er i tvivl om hvordan det virker.

Koden jeg har brugt er også i samme post.

Så der er skam også svaret på det :-)

For god ordens skyld poster jeg det også lige igen her:
System.IO.Stream stream = System.Reflection.Assembly.GetAssembly(this.GetType()).GetManifestResourceStream("WindowsFormsApplication3.filnavn.txt");
using (System.IO.StreamReader sr = new System.IO.StreamReader(stream, Encoding.Default))
{
    webBrowser1.DocumentText = sr.ReadToEnd();
}

WindowsFormsApplication3.filnavn.txt er navnet på filen.

WindowsFormsApplication3 er projekt navn

filnavn.txt er hvad den hedder ...

Så hvis din projekt hedder "supermand"
din fil ligger i "html"
og filen hedder "mithtml.html"

ville det kommer til at se sådan her ud:
"supermand.html.mithtml.html"

Skulle det ikke virke, så lavede ham i linket en måde hvorpå man kunne debug det hvis ens Stream er null.

// ouT