Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2009 - 22:54 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Joint-forbindes mellem Memo, OLE, Hyperlink

Hej.

Jeg arbejder med en database med data, som jeg har fået udeveret, om som jeg skal prøve at lave nogle udtræk fra. Men når jeg får følgende fejl, når jeg prøver at lave en forespørgsel:

Der kan ikke jointforbindes mellem felterne af typen Memo, OLE eller Hyperlink Object.

Hvad kan jeg gøre for at ikke at få den fejl?

På forhånd tak.
Avatar billede mugs Novice
08. juli 2009 - 08:35 #1
Jeg tror ikke du kan gøre ret meget. Det er simpelthen egenskaberne i felttyperne der ikke passer sammen.

F.eks. et notatfelt (memo) kan ikke indekseres.
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 08:35 #2
No you cant JOIN on a MEMO field, the data can be far too large.

It is possible (I think) to join on the first 256 characters but ther is a very good chance that they arent unique.

I think you should look at the design of your tables, haveing to JOIN on two MEMO fields means that the same data exists in two or more tables and this should be avoided.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2009 - 11:10 #3
Hvis nu man har et notatfelt udelukkende med tal, kan må så blot ændre det til tal-felt og på den måde løse en del af problemet?
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 11:27 #4
what data do you have in your memo field?
If it is too large then youcant change it to a number fields, unless you make it smaller.
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 11:29 #5
A memo field can contain 1000's of characters and there is no number field type which can be so large.
Avatar billede terry Ekspert
08. juli 2009 - 11:33 #6
If the first table which contains th ememo field has an aoutonumber as the primary key then this would b eused in the related table as the foreign key and you woul djoin on these.

Example:

tbl1
ID (Autonumber primary key)
MyMemoField (Type Memo)

tbl2
ID (Autonumber primary key)
IDtbl1 Number (long) (Foreign key) relationship to tbl1
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2011 - 09:28 #7
Hej Terry

Hvis du svarer, sender jeg dig point for denne. Tak.
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2011 - 12:11 #8
:o)
Avatar billede terry Ekspert
07. februar 2011 - 14:28 #9
thanks