Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 16:04 Der er 29 kommentarer og
1 løsning

Går fra Vista til XP - hjælp

Hej. Jeg forsøger at gå fra Vista til XP.

Men når jeg går igang med installationen siger den: Der er opstået en fejl der forhindrer installationsprogrammet i at forsæggte.

Fejl:
SXS.DLL: Syntaksfejl i manifest - eller politikfilen " D/1386/asms/1000/msft/Windows/GDIPLUS.MAN" på linie 4.

Fejl:
Installation Failed: D:/I386/asms. Error Message: Adgang nægtet.

Alvorlig fejl:
En af de komponenter, som windows skal bruge for at forsætte installationen kunne ikke installeres.
Adgang nægtet...

Hvad gør jeg?
Tak
Avatar billede amcon Nybegynder
06. juli 2009 - 16:26 #1
Hej
Forsøger du at installere ovenpå en VIsta eller har du fjernet alt inde du begyndte?

Generelt er problemet kendt. Se under dette link:
http://support.microsoft.com/kb/943232

Problemet opstår på grund af en adgangsfejl, som skyldes en beskadiget stak i filen Sxs.dll. Når du kører programmet, kaldes funktionen SxsFindClrClassInformation to gange. Under det første kald beregnes, hvor meget buffer funktionen har brug for. Under det andet kald skrives der data til bufferen. Det tal, som funktionen SxsFindClrClassInformation beregner, er dog mindre end det tal, som funktionen skriver. Dette medfører, at stakken beskadiges.

Her finder du også et hotfix der evt kan hjælpe.

Ellers kan du prøve at erstatte SXS.dll

http://dll.downloadatoz.com/sxs.dll-file.html

Håber at det kan hjælpe dig

VH

Amcom
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 16:53 #2
Jeg kan ikke engang komme ind i Windows.

Naar jeg starter computeren op, forsøger den automatisk at gaa ind i installationsprocessen. Jeg havde Vista. Forsoegte saa at installere XP, installationen gik saa i koks. Og nu staar jeg her.
Avatar billede amcon Nybegynder
06. juli 2009 - 17:05 #3
Dit problem lige nu er at du booter ind på harddisken. Der ligger en afbrudt installation der altid vil blive kaldt.
Det nemmeste vil være at slette HD helt og derefter starte en ny installation. Kan du boote på en CDRom.? Check din Bios og vær sikker på at den har CDR drevet som primær boot. I installationsproceduren skal du fjerne partitionen og oprette en ny. Så starter du helt forfra,

Du skal løse dit SXS.dll problem først. Dette stammer iøvrigt nok fra at du forsøger at installere oveni det eksisterende styresystem.

AMCOM
06. juli 2009 - 17:42 #4
Generelt ->

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...

-----

NB NB NB: Check at du har alle [b]XP]/b] driverpakker passende til din hardware ...
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 18:25 #5
Jeg har desværre ikke den tekniske forstand til at kunne tyde jeres computersprog :)

I bliver desværre nød til at vejlede mig, helt fra scratch!
06. juli 2009 - 19:32 #6
Hvor 'hopper kæden af' i guiden -> http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Du ka' også få det på denne måde ->
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-installation-side2.htm +
http://www.spywareinfo.dk/manualer/xp-opsaetning.htm

------

NB NB: Er din PC 'født' med Vista og er den ret ny ?
Det går på at en del nye PC'er kun har driverpakker (softwaren der optimalt styrer hardwaren/isenkrammet) til Vista. Og hvis du instalere XP istedet, vil den aldrig komme til at køre ordentligt netop pga. XP manglende driverpakker!!!
I så tilfælde må du 'leve' med Vista ...
06. juli 2009 - 19:33 #7
PS: Husk dine tidligere spørgsmål -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/adebayor ???
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 20:13 #8
Faktisk, har jeg intet imod at gå tilbage til Vista. Men hvordan gør jeg så det, når computeren starter op, gør den det i XP, hvorefter den starter installationsprocessen.
06. juli 2009 - 20:15 #9
Er din PC 'født' med Vista og er den ret ny ?
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 20:31 #10
PC'en er relativ ny ja, og den er født unden styresystem, så købte windows vista homepremium til den.
Avatar billede amcon Nybegynder
06. juli 2009 - 20:31 #11
Karise_larry er inde på det rigtige. Har du købt en mærkePC er der en genetableringsfunktion på maskinen. Læs i medfølgende information, hvordan du genetablerer maskinen.

AMCOM
06. juli 2009 - 21:05 #12
...den er født unden styresystem...

Ka' vi få model, type, fabrikat, ... ?

(Bare for at checke om det er XP driverpakker ?)
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 21:31 #13
Det er en Mybook M16.

Men jeg er rimelig overbevist om at den er til Vista. Jeg mener nemlig da jeg köbte den at jeg kunne faa vista med installeret.
Avatar billede adebayor Nybegynder
06. juli 2009 - 22:25 #15
Den siger, naar jeg installere vista, at naar jeg angiver produktnöglen skal jeg starte den, fra den eksisterende version af windows.
07. juli 2009 - 06:35 #16
... er det en slags 'opgraderings'version du har fået fat i ?
Avatar billede amcon Nybegynder
07. juli 2009 - 09:14 #17
Hvad bruger du til at installere fra?
Normalt følger der ikke installationsCD'er med, men kun reetableringsCD. Alternativt liggerinstallationen på Harddisken (mest sandsynligt). Du skal finde ud af hvordan du starter selve reetableringsproceduren. Har du fået CD'er med maskinen?

AMCOM
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 12:38 #18
Jeg har faaet installeret XP nu, men jeg kan ikke downloade driverne fra min cd. Hvor man kan finde diverse drivers til min Mybook m1719.
07. juli 2009 - 13:26 #19
...jeg kan ikke downloade driverne fra min cd... - hvad mener du her ?
Avatar billede amcon Nybegynder
07. juli 2009 - 15:19 #20
Hvem producerer den?, Kan du evt komme med et serienummer

AMCOM
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 15:52 #21
Jeg fik en Notebook driver med. Men, den virker ikke. Derfor tænkte jeg at downloade de forskellige og opdaterende drivers fra nettet, men jeg kan ikke finde hvor.

Jeg har en P/N nummer til den notebook driver cd'en (hvis de kan hjælpe): 5651 6809 0001
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 16:53 #22
Nogen der kan hjælpe....
Avatar billede amcon Nybegynder
07. juli 2009 - 17:13 #23
Det var conputerens serienummer jeg manglede. OG Hvem er producenten? Det kan være at den er så ny at der ikke er drivere til XP :-( men det skal da prøves.

AMCOM
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 17:21 #24
Köbte den paa fölgende link:
http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html

Notebook
Model: Mybook MS-1719
Styresystem: XP
Processor XP - 2,66 GHz
Hukommelse: 0,99 GB RAM
Grafikkort: Intel(R) 82915G/GV/910GL Express Chipset Family.
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 19:56 #25
Kan nogen hjælpe. Det burde da være muligt at downloade de forskellige drivers.
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 21:15 #26
Bör jeg sende den til reperation.
Avatar billede amcon Nybegynder
07. juli 2009 - 22:08 #27
Du bør kontakte det firma hvor du købte din PC. De må kunne hjælpe dig. Der er tilsyneladende ikke drivere på nettet til den type computer.

AMCOM
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 22:13 #28
Lige præcis...
Avatar billede adebayor Nybegynder
07. juli 2009 - 22:17 #29
Men jeg köbte den paa www.mybook.dk, og den side er lavet om til bærbar.dk
Avatar billede amcon Nybegynder
08. juli 2009 - 09:41 #30
Det er nok din eneste chance at kontakte dem. Men hvis du alligevel vil fortsætte er der væsentlig større chance for at Vista har driverne indbygget. XP er trods alt ved at være et gammelt styresystem og kender ikke den nye hardware. Jeg har søgt overalt efter drivere og de findes ikke.

AMCOM