Avatar billede fbdk Nybegynder
06. juli 2009 - 10:53 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sprogvalg i rapportfelt C5 v4.0

Har nedenstående feltudtryk i PageFooter på min faktura

StrFmt("Zahlungsbedingung: %1 spätest.am %2",
Betaling [KodeIdx, OrdKartArkiv.Betaling].Tekst,Date2str(DebJournal.Forfald,123,2,2,2,2,4))

Har en liniebetingelse krævet at sprog ==3, og linien kommer korrekt ud i de tilfælde hvor ordKartArkiv.Sprog = 3 ( tysk )

MEEN

%1 - altså teksten fra "OrdKartArkiv.Betaling" er teksten fra "Standard" sproget ( sprog = 0) og ikke tysk som resten af fakturaen

Så hjælp - hvor er det lige jeg fejler ???
Avatar billede kgm Praktikant
06. juli 2009 - 11:05 #1
Du må ikke bruge StrFmt som felt på rapporten...

Opret en variabel som du udskriver i stedet!
STR 30 &PaymenyStr

Flyt din kode til f.eks. linie kørsel hvor du her sætter din variable..

I liniekørselen :
SET &PaymentStr  = StrFmt(.....)

Meeen... hvorfor bruger du ikke labels.. ? og bare kører standard.. Så oversætter C5 selv labelen til det sprog der gælder..

tjek evt. hvordan standard rapporten funger! ;o)

/Kenneth
Avatar billede fbdk Nybegynder
06. juli 2009 - 13:04 #2
Hmm - StrFmt koden bruges og står nøjagtigt som på standard A4 fakturaen leveret fra Microsoft ! .

OG det er nu heller ikke labelen "@SYS70244", men derimod opslaget efter den tyske tekst fra
"Debitor/Tilpasning/Betalingsbetingelser" - i dette tilfælde min kode "30dage" - hvor jeg får "Standard" (0) og ikke "tysk" (3)
Avatar billede kgm Praktikant
06. juli 2009 - 13:30 #3
Jeg er ikke helt med på hvilken rapport du bruger...
Men jeg formoder det er ordFaktura.SYS/SYP... Og der bruger kun
Macroen #Tekster(Betaling,Betaling,ordkartArkiv,Sprog) (som iøvrigt kun findes i PgHd) :)

Kunne den rapport du bruger være en fra en ældre version.. ? Lyder som om der er noget galt..

Jeg formoder at du så har rettet teksten til betalingen under
- Debitor / Tilpasning / Betalingsbegingelser
- vælg betalningsbetingelsen
- Tryk på knappen 'Sprog'

MVH
/Kenneth
Avatar billede fbdk Nybegynder
06. juli 2009 - 14:16 #4
der er rigtigt nok ordfaktura.sys ( C5 version 4.0 SP1 ) og teksten er rettet under debitor/tilpasning/betalingsbetingelser og jeg har checket labelfilen @SYS70244 findes i dk, uk & de labelfil :-(

Det kan koges ned til, at jeg ikke kan få slået de tyske tekst op
med udtrykket "Betaling [KodeIdx, OrdKartArkiv.Betaling].Tekst" resten fungerer i hele formularen
Avatar billede kgm Praktikant
06. juli 2009 - 14:26 #5
Når du lave det direkte opslag til Betaling henter den IKKE en tyske tekst automatisk.., Brug macro'en Tekster som er i standard rapporten.. på PgHd

Hvis du har 40SP1 burde du også have en SYP.. :P

/Kenneth
Avatar billede fbdk Nybegynder
07. juli 2009 - 14:08 #6
Hmm, jeg er sat helt af der !

Siger du at det ikke kan lave sig gøre i footer ?

:-)
Avatar billede kgm Praktikant
07. juli 2009 - 15:00 #7
der skulle ikke være noget i vejen for at lave det på footeren..  :o)

/Kenneth
Avatar billede fbdk Nybegynder
08. juli 2009 - 10:42 #8
Løsningen er fundet - desværre ikke i dine forslag - men i en frisk installation af OrdFaktura.rep !

#Tekst(Betaling,Betaling,Tekst, OrdKartArkiv.Sprog) - virker også indlejret i StrFmt som ser sådan ud:

StrFmt("Zahlungsbedingung: %1 spätest.am %2",
#Tekst(Betaling,Betaling,Tekst, OrdKartArkiv.Sprog),Date2str(DebJournal.Forfald,123,2,2,2,2,4))
Avatar billede kgm Praktikant
08. juli 2009 - 10:53 #9
Mmjja... Det ser ikke kønt ud.. men hvis det virker dig.. Så er det SUPER ! :)

jeg vil nok have lavet:

"LABEL1: <felt med #Tekst> LABEL2 <felt med dato>"  i rapporten.
...men, hvis det ikke står pænt nok, ville jeg have lavet en variable til det(som jeg beskrev først)... som jeg nok så ville bruge StrFmt på alla det du har gjort...

/Kenneth
Avatar billede fbdk Nybegynder
09. juli 2009 - 09:04 #10
Frygter lidt labels, synes der af og til sker noget spøjst under opdateringer og der popper @SYS'er op  :-)

Anyhow tak for indsatsen, vil du ikke lige afslutte med et svar så jeg kan acceptere og kvittere med lidt points
Avatar billede kgm Praktikant
09. juli 2009 - 09:34 #11
Ingen grund til at frugt labels.. man skal bare holde styr på dem..

/kenneth
Avatar billede kgm Praktikant
09. juli 2009 - 09:36 #12
hæhæ  frygte.. ikke frugt.. :)