Avatar billede brinck10 Nybegynder
03. juli 2009 - 19:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Require problem

Hej eksperter.

Jeg er i gang med at udvikle et CMS.

Efter opstart så loader jeg henholdvis sidebar.php filen og derefter main.php filen ind med require_once.

Problemet er at main.php filen ikke bliver vist, men at der blot kommer en masse whitespace i kildekoden - og intet i browseren.

CMS'et kan findes her: www.frederikbrinck.com/tandklinikken/adm/

og brugernavnet er: username
mens kodeordet er: password

Jeg har absolut ingen anelse om, hvorfor det ikke virker.

Håber I kan hjælpe, eller lede mig på rette vej!

Mvh. Brinck10
Avatar billede tjaz Nybegynder
03. juli 2009 - 19:55 #1
har du tjekket din error_log?
Avatar billede windcape Praktikant
03. juli 2009 - 20:04 #2
Du skal nok poste noget kode, hvis du vil have den mindste chance for at få hjælp.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
03. juli 2009 - 20:15 #3
Min error log siger følgende:

[Fri Jul 03 20:02:51 2009] [error] [client 93.164.32.70] Directory index forbidden by Options directive: /var/www/vhosts/frederikbrinck.com/httpdocs/tandklinikken/
[Fri Jul 03 20:03:32 2009] [error] [client 87.61.141.234] PHP Notice:  Use of undefined constant \x91memory_limit\x92 - assumed '\x91memory_limit\x92' in /var/www/vhosts/frederikbrinck.com/httpdocs/tandklinikken/adm/load.php on line 4

og det var som følge af, at jeg prøvede at hæve memory limitet uden hjælp.

@windcape

Her er min kode:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="en" lang="en">
    <head>
        <title><?php echo $language_conf["General"]["title"]; ?></title>
        <link rel="stylesheet" href="template/stylesheet.css">

        </head>
    <body>
        <div id="holder">
            <div id="wrapper">
                <?php get_sidebar(); ?>
                <?php get_main(); ?>
            </div>
        </body>
    </html>

-----
og funktionerne:

function get_sidebar(){
    if(file_exists(BASEDIR."functions/sidebarfunctions.php")){
        require_once(BASEDIR."functions/sidebarfunctions.php");

        if(file_exists(BASEDIR."template/sidebar.php")){
            require_once(BASEDIR."template/sidebar.php");
        }else{
            require_once(BASEDIR."error.php");
            system_die("Sidebar file does not exist!");
        }
    }else{
        require_once(BASEDIR."error.php");
        system_die("Sidebarfunctions file does not exist!");
    }
function get_main(){
    if(file_exists(BASEDIR."functions/mainfunctions.php")){
        require_once(BASEDIR."functions/mainfunctions.php");

        if(file_exists(BASEDIR."template/main.php")){
            require_once(BASEDIR."template/main.php");
        }else{
            require_once(BASEDIR."error.php");
            system_die("Main file does not exist!");
        }
    }else{
        require_once(BASEDIR."error.php");
        system_die("Mainfunctions file does not exist!");
    }

Det er get_main der ikke virker... - men scriptet dør ikke; siden bliver bare ikke loaded. Også hvis jeg fjerner get_sidebar().

Min debug melder heller ingen fejl. Dog kan jeg godt have overset noget, da jeg har siddet og arbejdet på det hele dagen.
Avatar billede brinck10 Nybegynder
04. juli 2009 - 10:02 #4
Det virker nu :S. Jeg må have været uadmindelig træt i går.

Tusind tak for jeres tid.