Avatar billede Guldbajer85 Nybegynder
03. juli 2009 - 11:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Detection af benyttede porte på en IIS server

Jeg har en opgave med at finde ud af hvilke porte der benyttes af forskellige sites på en IIS server.
Formålet med dette er at alle sites skal forces til at køre HTTPS, så skulle gerne kunne finde ud af hvilke sites på hvilke servere der bruger HTTPS nu og hvilke der ikke gør.

Er der er stykke software eller andre metoder man kan bruge til at trække disse oplysninger ud af en IIS server?

Det er IIS version 6 der benyttes på alle servere.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juli 2009 - 12:38 #1
Prøv at køre kommandoen nbtstat

Du kan også anvende f.eks. tcpdump til at sniffe trafik. Dette vil kunne fortælle dig hvilke porte der er i spil.

Den hårde måde er at opsætte en firewall der blokkerer alt andet end port 443. Så skal dem der driver de forskellige web sites nok fortælle dig hvad der ikke virker
Avatar billede arne_v Ekspert
03. juli 2009 - 13:58 #2
netstat -ano

og så slå owner PID'er op i task manager
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. juli 2009 - 14:45 #3
Det er også muligt at trække informationerne ud fra IIS'ens metabase.

Jeg lavede et lille tool engang, som listede samtlige websites, hostheaders, porte m.v. for en hel server. Jeg kan smide det online til dig, hvis det har interesse?
Avatar billede Spotgun Seniormester
03. juli 2009 - 15:00 #4
Obs! Kræver .Net 2.0
http://clandestine.dk/exp/879941/iislist.zip

Kør den fra webserveren således:
IISList localhost > output.csv