Avatar billede kennethv Nybegynder
01. juli 2009 - 22:39 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Messagebox i C#

Hvordan laver jeg en messagebox i c#? Jeg har en website, hvor jeg i C# tjekker nogle textboxe om der er indhold i, hvis de ikke er, skal der komme en besked om at de skal udfyldes.

Hvordan gøres det?
Avatar billede zuran Nybegynder
01. juli 2009 - 22:48 #1
MessageBox.Show("Tekst", "Titel");
Avatar billede kennethv Nybegynder
01. juli 2009 - 23:04 #2
Har prøvet det, men jeg får ikke den mulighed. Jeg bruger Visual Web Developer. Ved ikke om det gør en forskel.
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 00:32 #3
Ovenstående er til en win forms desktop app.

Er det en web forms web app du skal bruge det til?
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 10:28 #4
Jeps, det er det.
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 11:23 #5
Ja, jeg har nogle checkbox som "tilhører" nogle textboxe. Hvis checkbox er aktiv og textbox er tomme, skal der kommer en messagebox som fortæller at den skal udfyldes.
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 12:17 #6
Men det kan da osse godt være at det skal laves i javascript. Er dog bare ikke klar over om man kan have en onClick, som udføre noget C#, som indsamler indhold fra mine textboxe og laver en update til min SQL db og en onClick der udføre javascript som tjekker om der er indhold i textboxe, hvis ikke skal der komme en "alert". Dvs. at javascript kode først bliver udført og dernæst er det C# kode.
Avatar billede baddaydaddy Nybegynder
02. juli 2009 - 13:24 #7
Javascript er nok løsningen (i hvert fald til at smide en alert-box op hvis validering af textbox fejler).

var checkbox = document.getElementById(cbxid);
if (checkbox.checked)
{
  var textbox = document.getElementById(txtid).replace(/^\s+|\s+$/g, '');
  if (textbox.length == 0)
    alert('Textbox kan ikke være tom');
}
Avatar billede arne_v Ekspert
02. juli 2009 - 14:46 #8
Maaske loeses problemet elegantg ved en validator !?!?
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 15:01 #9
Ja, jeg er ved at lure det af. :)
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 15:10 #10
Jeg bruger RequiredFieldValidator og forstår det sådan at den først bliver "brugt" i det øjeblik at trykker på min knap. Hvilket er fint nok. Når jeg nu trykker på min knap og mit tekstfelt ikke er udfyldt får jeg en melding om at feltet ikke er udfyldt, hvilket er som det skal være, men hvis jeg nu vælge at trykke på min checkbox, sådan at jeg ikke vil have mit tekstfelt udfyldt og bliver "ghostet", forbliver beskeden fra før der stadig, hvor der stod at feltet skulle udfyldes.

Hvordan fjerner jeg det?
Avatar billede kennethv Nybegynder
02. juli 2009 - 17:02 #11
Nå, men jeg ved ikke om det er den korrekte måde at gøre det på, men jeg bruger denne til at fjerne teksten efter at jeg har klikket på min checkbox for ikke at ville udfylde min textbox.

document.getElementById(id + "Validator").style.visibility = "hidden";
Avatar billede kennethv Nybegynder
03. august 2009 - 08:49 #12
Arne du må komme med et svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
03. august 2009 - 13:05 #13
ok
Avatar billede arne_v Ekspert
22. august 2009 - 18:16 #14
Så mangler du bare at acceptere svaret.