Avatar billede js_delphi Nybegynder
01. juli 2009 - 18:33 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Oversaettelse af asp til asp.net.

Goddag!

Er der nogen her, som kan hjaelpe videre med denne:
http://www.eksperten.dk/spm/878220#reply_7403721

Paa forhaand tak!
js_delphi
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2009 - 11:47 #1
Hej.

Jeg tror ikke du direkte kan oversætte din .asp kode, og hvorfor vil du også det?
Du har jo ikke vildt meget kode indtil videre og jeg ville da personligt starte forfra og lave det samme i .net i stedet for at koncentrere mig om at få det direkte oversat.

I i asp.net hedder din global.asa global.asax og hvis du opretter en ny fil af denne type laves metoderne for dig på forhånd (givet du benytter Visual Studio eller lignende).

Ud over metodeå rne her har du som jeg ser det ikke meget andet end din if-sætning og med asp.net kan du langt nemmere arbejde med dine events - behøver ikke at benytte javascript, men kan i stedet - som du også selv er inde på i det andet indlæg, arbejde med buttons og click-events, hvor du kan gribe noget og definere en værdi som du sender videre.

Så måske er det bare mig, der er uvidende om hvad du egentlig ønsker at lave, men umiddelbart ser det ud som om du er godt på vej og nemt kan tage det med over i .NET.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
02. juli 2009 - 21:48 #2
Hej Thomas,

du har ret, jeg oprettede en ny global fil i Visual Studio, og overfoerte saa bare koden, uden at aendre i den.
Jeg troede egentlig syntaksen var anderledes.

Min Global.asax ser nu saaledes ud:

<OBJECT RUNAT="Server" SCOPE="Application" ID="TcPLC" PROGID="TcScript.TcScriptSync"> </OBJECT>
<%@ Application Language="VB" %>

<script runat="server">
    Sub Application_Start(ByVal sender As Object, ByVal e As EventArgs)
        Call TcPLC.ConnectTo("", 801)
    End Sub
</script>

Min Default.aspx ser saaledes ud:

<%@ Page Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeFile="Default.aspx.vb" Inherits="_Default" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<%  Call TcPLC.WriteVar(".iTestVar", 10)%>

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>

    </div>
    </form>
</body>
</html>

Med disse scripts bliver den nye vaerdi (10) skrevet til min styring, ligesaa snart siden kaldes, hvilket ikke noedvendigvis er det, jeg oensker. Derfor et par spoergsmaal:

1:
Hvis jeg opretter en Button med et OnClick event i Default.aspx.vb filen, og skriver koden
  Call TcPLC.WriteVar(".iTestVar", 10)
faar jeg fejlen at TcPLC ikke er defineret.
Hvordan faar man Default.aspx.vb til at kende TcPLC, naar nu Default.aspx kender den?

2:
Hvilken betydning har tags'ne <% %> i linien
<%  Call TcPLC.WriteVar(".iTestVar", 10)%>
i koden ovenfor?

De boeger, jeg har koebt omkring asp.net, gaar desvaerre ikke saerlig meget i dybten med koden bag facaden, da meget (det meste) efterhaanden er drag & drop.
Forklar derfor gerne en del, hvis du kan/gider hjaelpe med ovenstaaende.

Tak, tak!
js_delphi
Avatar billede js_delphi Nybegynder
16. juli 2009 - 19:45 #3
Jeg lukker, og opretter et nyt spoergsmaal.
Laeg et svar, saa du kan faa et par point.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
30. december 2009 - 21:21 #4
.