Avatar billede michaeljm Nybegynder
01. juli 2009 - 13:36 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Åben af Pdf filer fra nettet

Hej,

Når jeg åbner pdf filer fra nettet kommer filen ofte ikke frem, bare en grå skærm viser sig. Jeg skal trykke på den lille hvide fane oppe i venstre hjørne før filen viesr sig. Hvordan kan det være? Er det programmet som er sat forkert op? Er det PDF filen som ikke understøtter de nyere versioner af programmet? eller hvordan? Jeg har på fornemmeren at det er et generelt problem da jeg ofte høre fra kunder som påstår at filen ikke "virker". Any?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
01. juli 2009 - 13:51 #1
Hvad bruger du som browser? Internet Explorer 6.0? Firefox 3.0?
Hvilket program bruger til at åbne PDF-filer med.
Er det den samme pdf-fil der volder problemer, eller er det alle pdf-filer på nettet?
Hvad sker der, hvis du downloader (højreklikker - gem som) filen, og så prøver at åbne den fra f.eks. skrivebordet?
Avatar billede michaeljm Nybegynder
01. juli 2009 - 15:13 #2
Jeg bruger Explorer 7.0.6, jeg bruger Adobe Reader 8 til at læse filerne med. Det er kun filer fra nettet og ikke hver gang de gør det, men for det meste. Det er ikke altid den samme fil som gør det. Den ene dag kan jeg åbne en pdf fil fra nettet hvor den viser "grå" vindue, næste dag viser den samme pdf-fil fint. Gemmer jeg den på computeren når den er "grå" vindue og derefter åbner den på computeren er der ingen problemer.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
01. juli 2009 - 15:42 #3
Svar-muligheden på eksperten.dk bruges til at besvare det oprindelige spørgsmål, dvs. når man har en løsning.

Det eneste jeg kan gætte på er, at af ukendte grunde, downloades filen ikke helt, før den Acrobat Reader forsøger at åbne den. Men på den anden side, når filen er korrupt, plejer Acrobat Reader sige det.

Har du prøvet at opdatere Acrobat Reader til version 9?
01. juli 2009 - 16:36 #4
Psssst: ... Explorer 7.0.6... - du bør generelt opgradere til IE8, via WindowsUpdate...
Avatar billede Brichs Nybegynder
01. juli 2009 - 21:26 #5
Ellers kan du altid prøve en anden browser. Firefox eller Chrome er mine favoritter...mest firefox, der netop er kommet i en 3.5 udgave
Avatar billede mrgumble Nybegynder
02. juli 2009 - 09:00 #6
Og med Firefox kan du få en tilføjelsesprogram der hedder "PDF Download", der giver dig muligheden for at åbne pdf-filerne i browseren, gemme dem eller downloade dem for at åbne i et PDF program. :)
Er du også træt af Acrobat Reader, så tjek denne side med en god anmeldelse og sammenligning af forskellige gratis programmer! http://www.techsupportalert.com/best-free-non-adobe-pdf-reader.htm#Quick_Selection_Guide
Avatar billede michaeljm Nybegynder
02. juli 2009 - 12:40 #7
Min computer vil ikke opdater til Win Vista service pack 1 til 64-bit. Har prøvet utallige gange, ved nogen hvad der kan være galt? Eller er der en anden måde at få opdateringen på? Kan se den er på ca. 800MB.
02. juli 2009 - 13:07 #8
Det er da på tide at få gang i WindowsUpdate !!!

Hent pakken manuelt og gem et passende sted.
Instaler DERFRA...

M$ ServicePack1 til Vista -> http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=f559842a-9c9b-4579-b64a-09146a0ba746
Avatar billede michaeljm Nybegynder
02. juli 2009 - 20:56 #9
okay tak.

Jeg har nu downloadet den men får en fejl når den åbnes:
Win Vista servicepack 1 kan ikke installeses på computeren fordidu bruger den forkerte installationsprogramversion til arkiteturen. Brug 64-bit instalationsprogrammet.

Hvad betyder dette?
03. juli 2009 - 06:52 #10