Avatar billede rbl Praktikant
29. juni 2009 - 23:19 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

onMouseOut og rowspan

Hejsa

Jeg forsøger at lave en lille, simpel menu med noget java script:

<script language="javascript" type="text/javascript">
    function HighlightSubMenu(subToShow)
    {
        document.getElementById(subToShow).style.display = '';
    }
    function UnHighLightSub()
    {
        document.getElementById('subMenu1').style.display = 'none';
    }
</script>
<table cellpadding="0" cellspacing="0" border="0" style="text-align:left;">
    <tr>
        <td>
            Menu
        </td>
        <td rowspan="2" style="vertical-align:top; width:601px;" onmouseout="UnHighLightSub()">
            <table cellpadding="6" cellspacing="0" border="0">
                <tr>
                    <td ></td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu1')" id="menu1">Menu1</td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu2')" id="menu2">Menu2</td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu3')" id="menu3">Menu3</td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu4')" id="menu4">Menu4</td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu5')" id="menu5">Menu5</td>
                    <td onmouseover="HighlightSubMenu('subMenu6')" id="menu6">Menu6</td>
                </tr>
            </table>
            <div id="subMenu1" style="display:none;">
                undermenu
            </div>
        </td>
        <td ></td>
    </tr>
    <tr>
        <td> </td>
    </tr>
</table>

Problemet er, at UnHighLightSub() bliver fyret af, hvis man krydser den linie, hvor der ville have været celleskift, hvis jeg ikke havde skrevet rowspan="2".

Altså, undermenuen bliver skjult, når man bevæger musen ned under menupunktet, selvom man ikke har forladt den celle, hvor onMouseOut er sat på.

Hvad er det lige der går galt?
Jeg har testet med IE8 og FireFox 3.

PS.
I skal ikke tage jer af, at submenu2-6 mangler
Avatar billede rbl Praktikant
30. juni 2009 - 19:11 #1
Ingen der kan hjælpe?

Skal jeg virkelig til at lave det hele i div'er?
Avatar billede rbl Praktikant
02. juli 2009 - 21:21 #2
Nå, jeg finder på noget andet...
Avatar billede rbl Praktikant
21. december 2009 - 23:09 #3
lukker...