Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2009 - 17:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Ubuntu - kopiere over netværk med scp - Exit status 1

Hej jeg har et problem når jeg forsøger at overføre data fra en Linux server til en anden.

Det ser ud som om der er en generel fejl i ssl authentication.
Den kunne heller ikke installere et perl sslrey til webmin https.

Men jeg ved ikke helt hvad er galt

jeg forsøger at kopiere med scp:
scp -vr /localpath/mappe mester@192.168.1.6:/var/www/html/webmappe

Og den kommer godt nok og spørger om password men så fryser den med fejlen Exit status 1 - og kommer ikke vidre

Nogle ideer og hvad kræver det i ssh eller ssl ?
Avatar billede martinbk Nybegynder
29. juni 2009 - 18:38 #1
når du kører verbose mode på scp kommer der slet ingenting overhovedet ?

normalt ville openssh begynde at spytte en masse info ud

kan du ssh normalt til maskinen ?

hvis der er noget debug output må du gerne paste det her, exit status 1 betyder sådan set bare at programmet retunerede med en fejl, men det er lidt som at skyde i blinde hvis du ikke kan give en lidt mere specifik fejl besked
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2009 - 19:23 #2
ok men jeg har ikke kopieret hele fejlbeskeden , men det skal jeg gøre hvis jeg prøver igen .
Der er adgang med ssh til begge servere , dog må jeg sige at begge er tilsluttet via en TDC router som jeg har mistænkt for at have noget firewall som blokerer - og nu er tilfældet at man ikke kan få adgang til den dims. Men jeg vil ringe til TDC en dag jeg har ektra meget tålmodighed til deres omstillinger pr telefon...
Men der er fuld adgang når jeg tilslutter lokalt via routeren , så det er mere sandsynligt en fejl på den nye server med ssh /ssl.

Men du har ret - jeg har ikke givet nok oplysninger , men jeg vender tilbage når det er aktuelt igen, snart . mVH Dennis
Avatar billede martinbk Nybegynder
29. juni 2009 - 21:48 #3
det jeg mente kan du oprette en normal ssh forbindelse mellem de 2 maskiner, efterom scp jo sådan set bare er en overlay protocol på ssh ?
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2009 - 22:01 #4
ja det går jeg udfra da jeg kan connecte til begge med ssh på port 22 fra min pc .

Jeg ved ikke hvordan jeg tester fra server til server i konsol mode ?
Avatar billede martinbk Nybegynder
29. juni 2009 - 22:29 #5
ssh username@host
Avatar billede serverservice Praktikant
29. juni 2009 - 22:33 #6
ja det skulle jeg nok teste næste gang jeg er der igen.
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juli 2009 - 12:41 #7
Den kommer med denne fejl

debug1: Offering public key: /root/.ssh/id_rsa
debug1: Authentications that can continue: publickey,password
debug1: Trying private key: /root/.ssh/id_dsa
debug1: Next authentication method: password
mester@192.168.1.6's password:
debug1: Authentication succeeded (password).
debug1: fd 4 setting O_NONBLOCK
debug1: fd 5 setting O_NONBLOCK
debug1: channel 0: new [client-session]
debug1: Entering interactive session.
debug1: Sending command: scp -v -r -t /var/www/html/dkbilleder/
debug1: channel 0: request exec
debug1: channel 0: open confirm rwindow 0 rmax 32768
/var/www/html/dkbilleder/billed_database: No such file or directory
debug1: channel 0: read<=0 rfd 4 len 0
debug1: channel 0: read failed
debug1: channel 0: close_read
debug1: channel 0: input open -> drain
debug1: channel 0: ibuf empty
debug1: channel 0: send eof
debug1: channel 0: input drain -> closed
[root@localhost root]# Sink: scp: /var/www/html/dkbilleder/billed_database: No s                                              uch file or directory
debug1: channel 0: rcvd eof
debug1: channel 0: output open -> drain
debug1: channel 0: obuf empty
debug1: channel 0: close_write
debug1: channel 0: output drain -> closed
debug1: client_input_channel_req: channel 0 rtype exit-status reply 0
debug1: channel 0: rcvd close
debug1: channel 0: almost dead
debug1: channel 0: gc: notify user
debug1: channel 0: gc: user detached
debug1: channel 0: send close
debug1: channel 0: is dead
debug1: channel 0: garbage collecting
debug1: channel_free: channel 0: client-session, nchannels 1
debug1: fd 0 clearing O_NONBLOCK
debug1: fd 1 clearing O_NONBLOCK
debug1: Transferred: stdin 0, stdout 0, stderr 0 bytes in 0.0 seconds
debug1: Bytes per second: stdin 0.0, stdout 0.0, stderr 0.0
debug1: Exit status 1
[root@localhost root]#
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juli 2009 - 12:43 #8
Den logger fint på med ssh name@host

[root@localhost root]# ssh mester@192.168.1.6
mester@192.168.1.6's password:
Linux webserver 2.6.15-51-server #1 SMP Tue Feb 12 17:12:18 UTC 2008 i686 GNU/Linux

The programs included with the Ubuntu system are free software;
the exact distribution terms for each program are described in the
individual files in /usr/share/doc/*/copyright.

Ubuntu comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY, to the extent permitted by
applicable law.
Last login: Thu Jul  2 10:49:39 2009 from 192.168.1.7
mester@webserver:~$
Avatar billede serverservice Praktikant
02. juli 2009 - 20:30 #9
Nå men vi fandt ud af at det var et problem med den router/firewall som er leveret fra TDC - efter at vi prøvede på e standard router virkede det fint nok.
Avatar billede serverservice Praktikant
04. juli 2009 - 18:20 #10
lukker