Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 15:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Checkbox enabled textbox enabled

Jeg har en checkbox og textbox, som er disabled som udgangspunkt. Når jeg trykker på min checkbox, hvor der kommer et "flueben" i, vil jeg gerne have den til at sætte min textbox aktiv. Og når jeg igen trykker så mit "flueben" fjernes sætter min textbox inaktiv.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 15:17 #1
I din markup skal du have noget lignende dette:

<asp:CheckBox ID="CheckBox1" runat="server" OnCheckedChanged="CheckBox1_CheckedChanged"
                Text="whatever" AutoPostBack="true" />
            <asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Enabled="False">Some text</asp:TextBox>

I din kode skal du have følgende:

protected void CheckBox1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
{
    bool enable = this.CheckBox1.Checked;

    this.TextBox1.Enabled = enable;
    if (enable)
        this.TextBox1.Focus();
}

Så bør det virke.
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 16:16 #2
<asp:TextBox ID="TextBox1" runat="server" Enabled="False">Some text</asp:TextBox>

Den text der står "Some text" den forsvinder når jeg klikker i checkbox, hvilket er helt fint, men hvordan får jeg "some text" ind igen, hvis der bliver klikket i checkbox igen. Du ved ligesom man har fortrudt.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 18:01 #3
Sådan her ville jeg gøre med Jquery:

<script type="text/javascript">
var defaultSearchString = "Some text";
var ID = '<%# TextBox1.ClientID %>';
$('#'+ID).val(defaultSearchString);
$('#'+ID).focus(function(){if($('#q').val() == defaultSearchString)$('#q').val("");})
$('#'+ID).blur(function(){if($('#q').val() == "")$('#q').val(defaultSearchString);})
</script>

Det er smart nok at bruge C# og postback til functionalitet, men hvis der alligevel intet what so ever skal ske på serveren, syntes jeg det er en skam..

/J
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 18:02 #4
how, erstat lige '#q' med '#'+ID hele vejen :)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 18:06 #5
http://www.jemogclix.dk/ <-- tjek søgefeltet
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 20:14 #6
Jeg er nu ikke så pjattet med at blande for meget sammen. PT. kender jeg ikke såå meget til C#, så jeg ønsker ikke helt at blande javascript ind i det osse. Sikker på at det virker men vil gerne holde det til et miljø.
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. juni 2009 - 08:19 #7
Prøv at skifte metoden som håndterer OnCheckedChanged eventet ud med følgende:

protected void CheckBox1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
{
    bool enable = this.CheckBox1.Checked;

    this.TextBox1.Enabled = enable;
    if (enable)
    {
        this.TextBox1.Text = "";
        this.TextBox1.Focus();
    }
    else
    {
        this.TextBox1.Text = "Some text";
    }

Se om det ikke er dette du er ude efter :-)
Avatar billede kennethv Nybegynder
30. juni 2009 - 09:07 #8
JokkeJensen: Jeg vil gerne lige prøve dit eksempel. Hvordan skal jeg bruge det? Tænker på hvor jeg skal putte det ind henne?

Lige nu har jeg puttet det ind her, men der sker ikke så meget.

</style>

<script type="text/javascript">
var defaultSearchString = "Some text";
var ID = '<%# TextBox1.ClientID %>';
$('#' + ID).val(defaultSearchString);
$('#' + ID).focus(function() { if ($('#' + ID).val() == defaultSearchString) $('#' + ID).val(""); })
$('#' + ID).blur(function() { if ($('#' + ID).val() == "") $('#' + ID).val(defaultSearchString); })
</script>

<head runat="server">
    <title>Retirement of employee</title>
</head>
<body>
Avatar billede aaberg Nybegynder
30. juni 2009 - 12:03 #9
Du skal først downloade JQuery biblioteket:
http://jquery.com/

Så skal du inkludere det på din side. Se eventuelt på de tutorials der er at finde på siden:
http://docs.jquery.com/Tutorials
Avatar billede kennethv Nybegynder
03. oktober 2012 - 20:55 #10
Er det lukketid?