Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 11:00 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan gøres en Textbox aktiv?

Jeg er ikke helt klar over om dette er det rette forum, men det ligger sig sådan at jeg har 1 radiobutton. Når der bliver trykket på den skal min textbox blive enabled. Jeg har kastet mig ud i at dobbeltklikke på min radiobutton, hvor jeg har skrevet følgene C# kode:

    protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        TextBox3.Enabled = false;
        TextBox3.Text = "";
        TextBox3.Focus();
    }

Når, jeg trykker på min radiobutton sker der absolute intet.
Gør jeg noget forkert?
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 11:01 #1
Ahh, crap. Der skulle stå

    protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        TextBox3.Enabled = true;
        TextBox3.Text = "";
        TextBox3.Focus();
    }

Men det sker der stadig ikke noget ved.

:)
Avatar billede crazysnap Seniormester
29. juni 2009 - 11:33 #2
Det kan være du har sat TextBox3.ReadOnly = true uden at kunne huske det? Så prøv at tilføje TextBox3.ReadOnly = false i din event handler.

/CS
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 11:38 #3
Du skal sætte AutoPostBack="true"
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 11:39 #4
Hvorfor løse client opgaver på serveren ?

Prøv:

  protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
    {
Response.Write("Jeg bruger C# til frontend");
    }

Hvis ikke det kommer til at stå i toppen af markuppen ved klik, har du ikke bundet den event ordentligt på metoden.
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 11:40 #5
I din markup, skal den altså se sådan ud:

<asp:RadioButton runat="server" ID="RadioButton1" AutoPostBack="true" OnCheckedChanged="RadioButton1_CheckedChanged" Text="Min radiobutton" />
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 12:57 #6
Hvis jeg sætter AutoPostBack = 'true' og skriver det her:

  protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
    {
Response.Write("Jeg bruger C# til frontend");
    }

Får jeg svar, men hvis jeg skriver det her:

    protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
    {
        TextBox3.Enabled = true;
    }

Sker der intet.

Min radiobutton ser således ud:

<asp:RadioButton ID="RadioButton1" runat="server" GroupName = "group1" AutoPostBack="True" oncheckedchanged="RadioButton1_CheckedChanged" />
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 13:04 #7
hvordan ser din textbox ud ? i aspx/ascx filen ?
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 13:04 #8
Du kan ikke bruge Enabled propertien til dette. Du skal kalde Focus() metoden.

protected void RadioButton1_CheckedChanged(object sender, EventArgs e)
{
    TextBox3.Focus();
}
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 13:05 #9
<asp:textbox runat="server" id="TextBox3" enabled="false" /> ?
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 13:10 #10
hvis den ikke er enabled, kan han ikke sætte focus.. Eller det er umuligt med JS, så må det også være med C#.

Jeg ville sige:

TextBox3.Enabled = (!TextBox3.Enabled);
TextBox3.Focus();

/J
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 14:54 #11
Nå, men det så ikke ud til at min post før blev oprettet.

Jeg fik det til at virker alligevel på en eller anden måde. Jeg tror at det var AutoPostback der gjorde det.

Både denne løsning:

TextBox3.Enabled = true;
TextBox3.Focus();

og denne virkede:

TextBox3.Enabled = (!TextBox3.Enabled);
TextBox3.Focus();

Hvad er forskellen?

Og så må I lige ligge et svar.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 14:57 #12
forskellen er at hvis du vælger en anden radiobutton så vil den skjule sig.

Men ja autopostback er ret vigtig, så det er fint med mig hvis aaberg vil have alle.

/J
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 15:02 #13
svar :-)
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 15:20 #14
Men en anden gang syntes jeg du skulle sætte dig lidt ind i javascript, så undgår du det postback.
Avatar billede kennethv Nybegynder
29. juni 2009 - 16:17 #15
Ok. Det vil jeg tænke over.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 16:21 #16
ja, resultatet er det samme, du spare bare lige en rundtur omkring serveren.
Avatar billede jokkejensen Novice
29. juni 2009 - 16:42 #17
.. jeg løj hvis også da jeg sagde:

#12: forskellen er at hvis du vælger en anden radiobutton så vil den skjule sig.

... Mit eksempel sætter den kun til true hvis den ikke allerede er det.

skal den toogle må det være noget ala:

tb.Enabled = tb.Enabled ? false : true;
Avatar billede kennethv Nybegynder
30. juni 2009 - 09:48 #18
Hvor skal det står henne?