Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. juni 2009 - 09:02 Der er 1 kommentar og
1 løsning

AddHandlers på dynamisk Menu

Jeg vil gerne tilføje en onClick event på min Menu, men jeg kan ikke få det til at virke. Jeg får heletiden at vide at:
'OnClick' is not an event of System.Web.UI.WebControls.MenuItem'

Det jeg gerne vil ser nogenlunde sådan ud:

                MainMenuItem = New MenuItem(CStr(parentItem("MenuText")))
                MainMenuItem.Value = CStr(parentItem("MenuID"))
                MainMenuItem.NavigateUrl = CStr(parentItem("NavigateUrl"))
                AddHandler MenuItem.OnClick, AddressOf myMenu_Click
                menu.Items.Add(MainMenuItem)
        MenuPanel.Controls.Add(menu)

    Sub myMenu_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs)
        Dim MenuVisible As Boolean
        If MenuItem.Clicked = True Then ' is it a batten textbox or option checkbox
            MenuVisible = True
        Else
            MenuVisible = False
        End If
    End Sub
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. juni 2009 - 11:53 #1
Jeg har nu forsøgt med

    Private Sub PopulateMenu()
        Dim ds As DataSet = GetDataSetForMenu()
        Dim menu As New Menu()
        Dim MainMenuItem As New MenuItem
        Dim SubMenuItem As New MenuItem

        Dim parentItem As DataRow
        Try
            MainMenuItem = New MenuItem("|")
            menu.Items.Add(MainMenuItem)

            For Each parentItem In ds.Tables("MenuMain_Tbl").Rows
                MainMenuItem = New MenuItem(CStr(parentItem("MenuText")))
                'MainMenuItem.Value = CStr(parentItem("MenuID"))
                'MainMenuItem.NavigateUrl = CStr(parentItem("NavigateUrl"))
                menu.Items.Add(MainMenuItem)

                Dim childItem As DataRow
                For Each childItem In parentItem.GetChildRows("Children")
                    SubMenuItem = New MenuItem(CStr(childItem("SubMenuText")))
                    'SubMenuItem.NavigateUrl = CStr(childItem("NavigateUrl"))
                    MainMenuItem.ChildItems.Add(SubMenuItem)
                Next childItem

                MainMenuItem = New MenuItem("|")
                menu.Items.Add(MainMenuItem)
            Next parentItem

            menu.Orientation = Orientation.Horizontal
            '1st level menu styles
            menu.StaticPopOutImageUrl = "gfx/nav_arrow_down_White_red.jpg"

            '2nd level menu styles
            menu.DynamicPopOutImageUrl = "gfx/nav_arrow_down_White_red.jpg"

        Catch ex As Exception
            LblMessage.Text = ex.ToString
            Response.Write(MySQL)
        End Try

        AddHandler menu.MenuItemClick, AddressOf myMenu_Click
        MenuPanel.Controls.Add(menu)
        MenuPanel.DataBind()
    End Sub 'PopulateMenu

    Private Function GetDataSetForMenu() As DataSet
        MySQL_Main = "SELECT * FROM MenuMain_Tbl order by orderby;"
        Dim adMainMenu As New SqlDataAdapter(MySQL_Main, MyConnection)

        MySQL_Sub = "SELECT * FROM dbo.MenuMainSub_Tbl;"
        Dim adSubMenu As New SqlDataAdapter(MySQL_Sub, MyConnection)

        Dim ds As New DataSet()
        adMainMenu.Fill(ds, "MenuMain_Tbl")
        adSubMenu.Fill(ds, "dbo.MenuMainSub_Tbl")
        ds.Relations.Add("Children", ds.Tables("MenuMain_Tbl").Columns("MenuID"), ds.Tables("dbo.MenuMainSub_Tbl").Columns("MenuID"))
        Return ds
    End Function 'GetDataSetForMenu

    Sub myMenu_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Web.UI.WebControls.MenuEventArgs)
        Label2.Text = "Menu Click"
    End Sub

Men jeg kan ikke få min applikation til at udføre følgende sætning:
Label2.Text = "Menu Click"

Jeg lavede den så simpel fordi jeg har forsøgt alt muligt andet og intet vil lykkes
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
03. juli 2009 - 09:06 #2
Jeg endte med at ændre Panel til menu for derefter at kunne anvende MenuItemClick i min AsyncPostBackTrigger