Avatar billede hooh Nybegynder
28. juni 2009 - 22:56 Der er 1 kommentar og
1 løsning

'SerializableAttribute' is ambiguous in the namespace 'System'.

Hej

Jeg har lavet et site som virker fint når jeg kører på min lokale maskine, men når jeg smider det op på serveren så får jeg en:

escription: An error occurred during the compilation of a resource required to service this request. Please review the following specific error details and modify your source code appropriately.

Compiler Error Message: BC30560: 'SerializableAttribute' is ambiguous in the namespace 'System'.

Source Error:

Line 16:     ''' Strongly-typed collection for the Banlist class.
Line 17:     ''' </summary>
Line 18:     <Serializable> _
Line 19:     Public Partial Class BanlistCollection
Line 20:     Inherits ActiveList(Of Banlist, BanlistCollection)

Source File: E:\websites\getconnected.dk\App_Code\DataAccess\Generated\Banlist.vb    Line: 18

--------------------------------------------------------------------------------
Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.3082; ASP.NET Version:2.0.50727.3082
Avatar billede aaberg Nybegynder
29. juni 2009 - 08:31 #1
Dette er bare et forslag: Kan det være fordi at både BanlistCollection klassen og ActiveList klassen har Serializable attributten? Det burde ikke betyde noget, men man ved jo aldrig!
Avatar billede hooh Nybegynder
29. juni 2009 - 13:39 #2
Nej det var ikke grunden - de skulle begge have en serializable attribut. Men tak for forslaget :-)

Jeg har fået det løst.

Grunden var at jeg havde nogle dll'er i min BIN mappe som også var registreret i GAC'en.(det var de ikke på min udviklermaskine)

Da jeg fjernede de allerede registrerede dll'er fra bin mappen så kører det hele..