Avatar billede jens117 Nybegynder
26. juni 2009 - 22:22 Der er 3 kommentarer

Alertbox hvis file size er for stor

Hej.
Jeg mangler en javascriptkode til en alert box, hvis brugeren forsøger at uploade en for stor billedefil. (Kode fra form:
<input name=\"pic1\" type=\"file\" id=\"pic1\">)

Koden jeg tester er, men den virker ikke:

if (!gyldignavn(form.pic1.value("size") <5000)) {
                alert("Filen er for stor." + "\nDu skal nedskrive fil størrelsen.")
                form.pic1.focus()
                form.pic1.select()
                return false
            }
Håber på hjælp fra en af jer.
Hilsen

Jens
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2009 - 23:28 #1
Det kan du desværre ikke gøre vha javascript - Der findes forskellige ikke særlig crossbrowser løsninger rundt omkring, fx brug af ActiveX i IE, men det er generelt ikke noget der kan bruges. Du bliver nødt til at nøjes med at gøre opmærksom på begrænsningen til klienten og så tjekke det serverside.
Avatar billede majbom Novice
28. juni 2009 - 12:13 #2
ellers skal du over i noget flash f.eks.

http://swfupload.org/
Avatar billede keysersoze Guru
18. september 2009 - 22:42 #3
lukketid?