Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 21:14 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Tablecells og rows i Repeater

Hej.

Jeg er igang med en side, hvor jeg gerne vil have mine data til at sådan her:

Cell1 | Cell2 | Cell3
Cell4 | Cell5 ... osv.

Jeg har i øjeblikket bare sat det i en div og sat float:left i CSS'en, men det volder mig bare nogle problemer.

Så det jeg spørger om er, kan jeg gøre sådan at efter der er hentet 3 rækker fra datbasen, så skriver den </tr><tr> eller <br clear="all" />
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 22:07 #1
Kan du ikke bare lave det i div?

<div class="float"></div><div class="float"></div><div class="float"></div>
<div class="clear"></div>
<div class="float"></div><div class="float"></div>
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2009 - 22:10 #2
Jo, det er også også sådan jeg vil have den.

Men jeg henter jo min data i <asp:repeater>

Så hvis man kunne lavet noget med at <septrator> kun kommer frem ved hver 3. datapost.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 22:12 #3
Jeg kender ikke <asp:repeater> men jeg ville nok lave det med loop men det er måske det samme ?
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 22:14 #4
Du kan lave det på 2 måde med loop, tage bredden på din main div del med 3 hver div får denne bredde, der ved vil du have 3 stående, lidt nemt måde men ikke sikkert du kan bruge det.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
25. juni 2009 - 22:15 #5
Ahhh sorry det her er .net  .... havde jeg ikke set :)
Avatar billede keysersoze Guru
25. juni 2009 - 22:24 #6
Du vil sagtens kunne løse det vha en repeater og så kun sætte itemseperator med bestemte intervaller (ikke en automatisk feature, det skal fanges på en event).

Men hvis du i stedet pakker dine divs ind i en div med en fast bredde (fx 600 hvor hver af dine floating divs er 200) vil der automatisk komme linieskift efter hver 3 da der jo ikke er mere plads i din parent-div.
Avatar billede Slettet bruger
26. juni 2009 - 14:12 #7
Nej.

For det jeg gør det med er billeder.

Så det bliver sådan her:

Fordi at der kommer et billede der er højt..
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2009 - 15:20 #8
Avatar billede Slettet bruger
15. juli 2009 - 23:10 #9
Keysersoze, du må gerne ligge et svar.. :-)
Avatar billede keysersoze Guru
15. juli 2009 - 23:27 #10
svar