Avatar billede j4k0b Nybegynder
25. juni 2009 - 14:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Timeout på CGI scripts

Er det muligt at forhøje timeout tiden for CGI scripts? Jeg står med et kedeligt problem hvor et CGI script, der hoster en XMLRPC server, skal lave en masse webservice-kald til andre servers, og til sidste svare med resultatet herfra. Alle de webservice kald der bliver lavet kan tage langt tid at få færdige, og jeg får ofte timeout på scriptet.

Håber nogen kan hjælpe, på forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2009 - 16:52 #1
Så vidt jeg ved hjælper det ikke på CGI scripts at hæve TimeOut i httpd.conf, men jeg kan finde et sted på nettet hvor det bliver nævnt at der ikke kommer timeout, hvis der løbende sendes noget tilbage fra CGI scriptet (f.eks. en HTML comment som ikke vises).

Alternativt skal du redesigne lidt og lave en asynch model, hvor du modtager request, et job startes, browser for svar tilbage med det samme med et token id som så kan bruges til at polle for svar fra det bagved kørende job.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
31. juli 2009 - 11:49 #2
Ok tak for hjælpen. Løsningen blev dit alternativ, hvor jobbet startes og browser får en nøgle og trækker svaret senere.

Smid et svar hvis du vil have point
Avatar billede arne_v Ekspert
31. juli 2009 - 15:06 #3
kommer her