Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 10:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

try catch

Er igang med at lave et program, som kommunikere med Active directory. Jeg vil have det kommer op med en fejlmeddelse, hvis den ikke kan fange ad'et. hvor skal jeg ligge min try/catch
****************************************************************

private void tmStartup_Tick(object sender, EventArgs e)
        {
            //\\nike\redirects$\afs\Application Data\Microsoft\Signatures
try
{
this.tmStartup.Enabled = false;
string adEntryPath = ConfigurationManager.AppSettings["AD.LdapPath"];
this.Cursor = Cursors.WaitCursor;

//Load AD users
DirectoryEntry ad = new DirectoryEntry(adEntryPath);
DirectorySearcher searcher = new DirectorySearcher(ad);
searcher.Filter = "(&(objectCategory=person)(objectClass=user)(initials=*))";
SearchResultCollection results = searcher.FindAll();
}
catch (Exception ex)
{
Messagebox.show(String.format("Cannot connect to ad: {0}", ex.Message));
}

Int32 resultCount = results.Count;

foreach (SearchResult result in results)
{
DirectoryEntry userEntry = result.GetDirectoryEntry();
if (userEntry.Properties.Contains("initials"))
{
if (userEntry.Properties["initials"].Value.ToString() != "")

Men jeg kan ikke få det til at fungere, hvor har jeg lavet fejlen??
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 10:35 #1
Der skal self været en } mere før catch
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. juni 2009 - 13:28 #2
Får du en fejlmeddelelse?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 15:41 #3
Den kører bare igennem det hele uden at finde fejlen. Men jeg har fået løst problemet nu :)

Men nu jeg har dig her, kan du så sige mig om det er på denne måde, at jeg spørger maskinen om word er installeret. Så får du pointene, hvis det passer eller hjælper :-)

Type officeType = Type.GetTypeFromProgID("Word.Application");
if (officeType == null)
{
MessageBox.Show("Word is missing", "Error", MessageBoxButtons.OK, MessageBoxIcon.Error);
Application.Exit();
}
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. juni 2009 - 15:53 #4
Det ser da i hvert fald ud til at virke!

Jeg sidder tilfældigvis med 2 computere, hvor den ene har Word installeret, den anden har ikke. Og din kodestump detekterer Word på den ene maskine, og lukke programmet på den anden!

:-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2009 - 16:04 #5
Perfekt så havde jeg lavet det rigtigt. Har nemlig kun en maskine med word installeret og gad ikke afinstallere det. Laver du det lige om til et svar. Så får du pointene :-) og tak
Avatar billede aaberg Nybegynder
23. juni 2009 - 20:51 #6
svar :-)