Avatar billede okidoky Nybegynder
22. juni 2009 - 19:32 Der er 3 kommentarer

skriv til xml fra php, simpel

Hejsa

Error writing to file, det er hvad jeg fra denne kode:

include("include/conn.php");
$sql = mysql_query("SELECT * FROM tblImg where b_mapID=".$_REQUEST["m_id"]) or die("Mysql fejl");

$songs_final = mysql_fetch_array($sql);

$write_string = "<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' ?><gallery cellDimension='800' columns='4' zoomOutPerc='15' zoomInPerc='100' frameWidth='20' frameColor='0xFFFFFF' captionColor='0xFFFFFF' enableRightClickOpen='true' >";

foreach($songs_final as $song){

    $write_string .= "<image>";
    $write_string .= "<url>images/gallery/".$song['b_navn']."</url>";
    $write_string .= "</image>";

}
$write_string .= "</gallery>";
$fp = fopen("gallery.xml", "w+");
fwrite($fp, $write_string) or die("Error writing to file");
fclose($fp);
Avatar billede arne_v Ekspert
22. juni 2009 - 20:04 #1
Hvor forsoeger fopen at aabne en fil naar der ikke er angivet dir i filnavnet?

Og er det et sted som PHP har lov til at skrive?
Avatar billede okidoky Nybegynder
22. juni 2009 - 20:15 #2
Ja jeg har givet den permission til at skrive...

Hvad mener du med at der ikke er angivet dir i filnavnet?
Avatar billede okidoky Nybegynder
22. juni 2009 - 21:57 #3
Alstå jeg fandt denne kode, ser ud til at være bedre end den jeg har. men kan stadig ikke skrive til filen:

<?php
$header = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>\n\n";
$nodeStart = "<gallery cellDimension='800' columns='4' zoomOutPerc='15' zoomInPerc='100' frameWidth='20' frameColor='0xFFFFFF' captionColor='0xFFFFFF' enableRightClickOpen='true' >\n";
$nodeEnd = "</gallery>\n";

    function write_beg($filename, $header, $nodeStart, $data, $nodeEnd)
    {
    //Imports old data
    $handle = fopen($filename, "r");
    $old_content = fread($handle, filesize ($filename));

    $f[] = "<?xml version=\"1.0\" encoding=\"iso-8859-1\"?>";
    $f[] = "<gallery cellDimension='800' columns='4' zoomOutPerc='15' zoomInPerc='100' frameWidth='20' frameColor='0xFFFFFF' captionColor='0xFFFFFF' enableRightClickOpen='true' >";
    $f[] = "</gallery>";

    foreach($f as $key => $value)
    {
      $old_content = trim(str_replace($value, "", $old_content));
    }

    fclose($handle);

    //Sets up new data
    $final_content = $header.$nodeStart.$data.$nodeEnd.$old_content;

    //Writes new data
    $handle2 = fopen($filename, "w");
    $finalwrite = fwrite($handle2, $final_content);
    fclose($handle2);
    }

include("include/conn.php");
$sql = mysql_query("SELECT * FROM tblImg where b_mapID=".$_REQUEST["m_id"]) or die("Mysql fejl");
while($title = mysql_fetch_array($sql)){

$filename = "gallery.xml"; // File which holds all data
$data = "<image>\n<url>images/gallery/".$title["b_navn"]."</url>\n</image>\n";

}
write_beg($filename, $header, $nodeStart, $data, $nodeEnd);

?>