Avatar billede casio Nybegynder
22. juni 2009 - 14:37 Der er 7 kommentarer

Problemer med CSS+frames+Mac

Jeg har lavet det her site, men den har problemer når den ses fra en Mac, både Safari og Firefox - den vises ellers fint på PC.

www.kortlink.dk/6r5u

Det er som om at den ikke henter CSS'en som ligger i et eksternt style sheet.

Jeg har lavet en lille test som jeg har lagt på samme server. Den indeholder også CSS og frames, men vises fint på mac. Se her: www.kortlink.dk/6r5v

Der er sikkert en eller anden mindre dum fejl i koden et sted, men jeg har ledt og ledt og er ved at få grå hår. Kan I hjælpe med at finde fejlen?
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juni 2009 - 14:56 #1
du bør VIRKELIG overveje at droppe framesettet - det ser jo helt forkert ud pga. dette...
Avatar billede zips Juniormester
22. juni 2009 - 15:40 #2
En tur forbi w3 validator viser en del fejl http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A%2F%2Fwww.larsjohansen.net%2Findex2.html

Her er listen med valid doc type http://www.w3.org/QA/2002/04/valid-dtd-list.html nu du laver det i framset

På min win pc ser det også helt forkert ud i Firefox og Safari, så det er ikke kun på Mac
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
22. juni 2009 - 15:52 #3
nej - det virker meget som om det bare er alt andet end IE...
Avatar billede zips Juniormester
22. juni 2009 - 19:02 #4
Prøv at slutte din <iframe> som her under og se om ikke det kan løse dit problem
<iframe src="blog.html" frameborder="0"/></iframe>
Avatar billede casio Nybegynder
24. juni 2009 - 11:19 #5
Jeg har prøvet at ændre doctype, men med samme problem.

Jeg har også prøvet at slutte iframen. Det hjalp ikke.

Mht. at droppe frames - så ville jeg gøre det, hvis jeg stod og skulle lave sitet fra bunden af nu. Men det er nok ikke en mulighed for mig at ændre det nu.
Avatar billede mcb2001 Nybegynder
24. juni 2009 - 12:25 #6
men det kan jo være en nødvendighed...

Skift dine "iframes" med "div" og indlæs indholdet direkte i disse, f.eks. med include() metoden i php - det er i hvert fald hurtigt gjort...

Så kan du justere disse "div" objekter meget mere via CSS :-)
Avatar billede zips Juniormester
24. juni 2009 - 16:40 #7
Hvis vi nu tager din forside.shtml ser den sådan her ud
http://www.larsjohansen.net/forside.shtml

Her er min, hvor jeg kun har rette forside.shtml
http://zips.be/exp/test/casio/

Din side blog.html er dog stadig fuld af fejl, men dette er kun for at vise at jeg får det rigtig ved at rette
<iframe src="blog.html" frameborder="0"></iframe>
Som jeg også skrev forkert i #4 ved at glemme at fjerne / i slutningen "/>