Avatar billede bente_fiber Nybegynder
22. juni 2009 - 11:00 Der er 4 kommentarer

Replace character som ikke er inde i et html element

Hej.

Har brug for hjælp til at replace alle characters på en side - som ikke er inde i et html-element.

F.eks:
<a href="#" title="Her skal ø ikke replaces">Her skal ø replaces</a>

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Simon
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
22. juni 2009 - 11:32 #1
Har lavet følgende regex:
<[^<>]*>([øØ])*?<[^<>]*>

Men har ingen idé om,hvordan jeg laver en replaceAll i javascript.
Avatar billede ebusiness Nybegynder
22. juni 2009 - 14:07 #2
Øhhh, hvad er formålet?
Avatar billede bente_fiber Nybegynder
25. juni 2009 - 10:33 #3
Formålet er, til en reklamekampagne.

Alle ø´er skal derfor erstattes med et billede. En normal search-replace vil ikke virke, da de kan ligge i en attribute på et html-element.

Håber der er nogen der kan hjælpe :-)
Avatar billede ebusiness Nybegynder
25. juni 2009 - 10:48 #4
Jeg går ud fra at du gør det her på serveren. Hvis ellers ikke at du har nogen < eller > karakterer som ikke er en del af et tag kan du jo splitte din HTML streng ved > og yderligere splitte de reslterende strenge ved < og så replace i de første strenge af strengparene, og så samle det hele igen i omvendt rækkefølge.