Avatar billede mhkr Nybegynder
22. juni 2009 - 10:10 Der er 7 kommentarer

Kan en laptop bruges som ekstern skærm for en anden laptop?

Jeg har en gammel laptop liggende, der efterhånden er så gammel, at det ikke giver mening at bruge den som som computer længere. Jeg er interesseret i at bruge skærmen fra den som ekstern skærm for min nye laptop i stedet. Kan dette fixes på en eller anden måde?

Jeg ved godt, at spørgsmålet er behandlet i tråden http://www.eksperten.dk/spm/872915. Jeg er dog modsat dette inlæg ikke interesseret i at bruge den gamle computer igen, så det er lidt ligegyldigt om den bliver slået om til permanenet ekstern skærm/slave enhed.

Er der nogen der kan guide mig lidt i hvordan det gøres, samt om det i det hele taget KAN lade sig gøre. Jeg går ud fra at det er lidt mere kompliceret end bare at købe et dobbelt VGA-kabel :o)
22. juni 2009 - 11:05 #1
Kan hardwaremæssigt ikke lade sig gøre !!!
Avatar billede mhkr Nybegynder
22. juni 2009 - 11:27 #2
Ok. Man kan ikke slå selve styresystemet fra på en måde, sådan at computeren kun registreres som en ekstern skærm? Lidt ligesom en harddisk kan sættes til enten at være master eller slave.
22. juni 2009 - 11:32 #3
Nope...
Avatar billede Slettet bruger
22. juni 2009 - 12:28 #4
Der gives masser af programmer der kan eksportere en skærm, men fidusen i dit tilfælde er svær at få øje på
22. juni 2009 - 12:38 #5
... her skal den jo "Exporteres" HARDWARE mæssigt... og DET er ikke muligt...
Avatar billede mhkr Nybegynder
22. juni 2009 - 13:06 #6
Jeg havde lidt håbet at det var nok at shoppe et dobbelt VGA-kabel og så slå styresystemet/andet hardware fra, så den gamle laptop bare tog rollen hos slave eller skærm-hardware om man vil.

Men det giver jo nok store problemer at skærmen i den er bygget op omkring alt det andet hardware.

Jeg prøver lige at lade tråden køre lidt endnu - ikke at jeg ikke stoler på Karise_larry, men det kunne jo være at der dukker en eller anden mystisk løsning op der virker :o)
Avatar billede Beach Mester
23. juni 2009 - 01:49 #7
Ser heller ikke nogen fornuftig løsning på din opgave.

Jo jo, det kan da lade sig gøre hvis du i den gamle maskine piller LCD panelet fra alt den HW den er tilsluttet nu, finder ud af hvordan den skal have strøm og signal og så fører en paralel forbindelse over fra den nye skærm... Sådan i korte træk.

Men det kræver at du er ganske habil i elektronik, kan skaffe diagrammer for både ny og gammel panel, ved hvad der er op og ned på en loddekolbe osv osv osv.

Så nej, drop projektet og køb dig en billig LCD der kan plugges til med en kabel så det spiller med det samme:-)

//B