Avatar billede john138 Nybegynder
20. juni 2009 - 19:11 Der er 2 kommentarer

kode

sad klokken 19:00 og lavede denne kode:

CREATE TABLE email
(
id int,name varcher(50),email varcher(50)
INSERT INTO email (id, name, email)
VALUES (1, Bo-Hansen, Bo@live.dk)
INSERT INTO email (id , name , email)
VALUES (2, Otto-Jensen, Otto@live.dk)

skal lige siges at jeg ikke helt ved hvordan man bruger koden men jeg har 100% selv lavet den , og har kun siddet og kigget MYSQL i cirka 2 timer, så har lavet en kode jeg ikke ved om virker og hvordan man bruger,

den skal kunnne :

jeg skal have lavet en slags søgefelt i HTML så den så tager det man skriver og ser om det man skriver = et navn der står i min MYSQLs NAME collum og hvis den ikke gør så skal der ikke ske noget og hvis der gør så skal windows live messenger poppe op så man kan sende en mail til den email adresse der hørere sammen med navnet

HVIS nogle vil lave HTMLEN til dette og forklare hvordan det virker + at forklare mig hvordan jeg bruger denne kode, så er det 100 points, PÅ FORHÅND TAK!
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 20:59 #1
Kan starte med din SQL.. En rigtig opbygning ville se således ud

CREATE TABLE email(
id INT AUTO_INCREMENT NOT NULL,
name VARCHAR(50),
email VARCHAR(50),
PRIMARY KEY (`id`)
);

Dette er selve koden for at oprette en tabel der hedder email. Nu kan du så indsætte data med

INSERT INTO email (name, email) VALUES ('Bo Hansen', 'Bo@live.dk');
INSERT INTO email (name , email) VALUES (2, 'Otto Jensen','Otto@live.dk');

Læg mærke til de ændringer jeg har lavet.. Der er sat '' rundt om de af dine værdier der er strings og id-kollonen har nu en autotæller der gør at du ikke behøver at indsætte id selv.

Mht. resten så er html ikke nok.. Du er nød til at have et sprog som PHP eller ASP/asp.NET Ud fra hvad du skriver er du et godt stykke fra at opnå det du gerne vil.. Plus den med messenger godt kunne blive umulig.. Så nu har du den rette SQL-kode.. Så er det bare lige at lærer PHP eller asp.NET så er jeg klar på at hjælpe igen.. :)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. juni 2009 - 13:02 #2
Koden til søgning om teksten i feltet matcher en linie i din database kan du læse om her:

http://www.techonthenet.com/sql/like.php