Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 17:25 Der er 3 kommentarer

vægtet tidbaseret Persistent counter mysql/javascript

Hej alle der lige gider læse dette lidt kringlede spørgsmål. Jeg sidder og leger med udviklingen af et persistent rts-mmo, lidt i stil med Travian. Laver spillet i asp.NET og MySQL. Dette lyder nok allerede lidt sjovt, men efter gode erfaringer med den nyeste connector tror jeg at det kan fungerer.

Jeg ville så hører om der var nogle der vidste hvordan jeg laver en counter der på baggrund af udbyggelsen af bygninger, tropper osv. præcist kan regne ud hvor mange råstoffer der er til rådighed. Jeg legede først med ideen om at bruge en event schedueler, men fandt jo hurtigt ud af dette slet ikke ville kunne lade sig gøre. Den tanke jeg leger med nu er en slags tidsfunktion der indsætter en post i mysql-databasen hver gang der sker noget der har indflydelse på indtjæningen af råstoffer på det pågældende tidspunkt. Og det er så denne funktion min hjerne slet ikke kan dreje sig om :( Nogen der har ideer eller erfaring ??

MVH

Jakob Holmelund
Avatar billede madfarmer Nybegynder
20. juni 2009 - 20:06 #1
Lad mig lige uddybe.. Det er meningen at det for brugeren altid skal se ud som om at der bliver talt.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. juni 2009 - 03:34 #2
Jeg har meget svært ved at gennemskue hvad du vil.

Er dit problem at få udført noget hver X. minut/time/dag ?

Det kræver enten brug af scheduler eller at du lader noget trigge det.

Hvis du vil trigge det, så kan du have en futureactions tabel hvor du indsætter actions og tidspunkt. Hver gang der sker noget så starter koden med at udføre de actions som skulle have været udført.
Avatar billede madfarmer Nybegynder
23. juni 2009 - 09:56 #3
Hej arne.. Tak for interessen.. Har løst mit proble. Har løst det ved at lave en funktion, der opdaterer tabellen hver gang den hentes. Funktionen tjekker præcist hvor lang tid siden tabellen blev hentet sidst og opdaterer så værdierne ud fra de nye faktorer der måtte have indflydelse på tabellen.. Skal også ud og have fat i event schedueleren senere hen i mit spil, da jeg har tænkt mig at bruge denne til at sørger for at bygninger, angreb og andre ting og sager bliver udført, ligemeget om brugeren er online eller ej.