vægtet tidbaseret Persistent counter mysql/javascript
Hej alle der lige gider læse dette lidt kringlede spørgsmål. Jeg sidder og leger med udviklingen af et persistent rts-mmo, lidt i stil med Travian. Laver spillet i asp.NET og MySQL. Dette lyder nok allerede lidt sjovt, men efter gode erfaringer med den nyeste connector tror jeg at det kan fungerer.Jeg ville så hører om der var nogle der vidste hvordan jeg laver en counter der på baggrund af udbyggelsen af bygninger, tropper osv. præcist kan regne ud hvor mange råstoffer der er til rådighed. Jeg legede først med ideen om at bruge en event schedueler, men fandt jo hurtigt ud af dette slet ikke ville kunne lade sig gøre. Den tanke jeg leger med nu er en slags tidsfunktion der indsætter en post i mysql-databasen hver gang der sker noget der har indflydelse på indtjæningen af råstoffer på det pågældende tidspunkt. Og det er så denne funktion min hjerne slet ikke kan dreje sig om :( Nogen der har ideer eller erfaring ??
MVH
Jakob Holmelund