Avatar billede fusion-it Nybegynder
19. juni 2009 - 14:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Google analytics?

Hej Alle

Jeg er i gang med at udvikle et CMS. Jeg har planer om at bygge google analytics ind.

Jeg vil høre om det er muligt at hente statikkerne ind på sin egen application?

Så når man er logget på CMS' en har man der adgang til statikkerne og ikke behøves på Google side for at se dem.

Npgen her kender lidt til det? Måske en betalende opgave skulle det være en hård nød :)
Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2009 - 14:05 #1
Så vidt jeg ved har Google ikke udgivet nogen API til Analytics.
Dog kunne det være en mulighed selv at parse deres side, eller inkludere den i en iframe.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
19. juni 2009 - 14:07 #2
Ja det er muligt... I Analytics har du mulighed for at eksportere de (på skærmen) viste data. Klik på "Export" (eller på dansk "Eksporter") ovenover grafen.

Det er mere eller mindre blot at åbne en URL med et par parametre som varierer alt efter hvilke data du skal have ud, hvilken dato det skal dække og hvilket format du skal hente det i. Det er typisk nemmest at hente data i CSV (kommasepereret).

Der findes mange API'er til det på nettet, da det er så nemt at integrerer op mod. Jeg har selv kun arbejdet med det i Python, så jeg kan desværre ikke anbefale dig en API skrevet i ASP.

Men Google hjælper dig:
http://www.google.dk/search?q=google+analytics+api

Spørg endelig hvis du har der er mere du er i tvivl om :-)
Avatar billede reino Nybegynder
19. juni 2009 - 14:20 #3
Det kan godt laves, check evt. dette link:

http://blogoscoped.com/archive/2008-01-17-n73.html
Avatar billede fusion-it Nybegynder
19. juni 2009 - 14:29 #4
#reino
Det ser ud til at være det jeg søger, jeg har dog kun skimtet siden ikke nærlæst den, men det ser ud til jeg lige skal læse den artikel senere i ro og mag :)

Vender lige tilbage.....
Avatar billede reino Nybegynder
19. juni 2009 - 14:31 #5
Avatar billede fusion-it Nybegynder
21. juni 2009 - 22:57 #6
Dejligt jeg vender tilbage ::)
Avatar billede webanalytiker Nybegynder
02. juli 2009 - 09:48 #7
ØNsker man at benytte API udtræk har Martin Nielsen lavet en række spændende blogs om emnet:

http://www.martin-nielsen.com/google-analytics-api/

På mit eget site skriver jeg desuden om Google Analytics og hvordan det bruges, så hvis i har brug for flere råd og tips og tricks, så læs løs på webanalytiker.dk :) Der er ved at blive lavet forum på webanalytiker.dk/forum hvor i kan spørge løs omkring emnet :-)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
22. juli 2009 - 13:15 #8
luk