Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2009 - 22:38 Der er 2 kommentarer

Vedr. teknisk analyse og grafisk afbildning i Excel 2007

Hej,

Vedr. teknisk analyse og grafisk afbildning i Excel 2007:

1. Er det muligt at kombinere et såkaldt aktiediagram (åben-høj-lav-slut-diagram) med et stregdiagram, dvs. afbildning af aktiekursen både i form af Japanese Candlesticks og streg i samme diagram?

2. Kan man på nogen måde lave et diagram hvori der indgår flere diagrammer, altså, at have et stregdiagram der viser kursudviklingen øverst, og et søjlediagram der viser volumen nederst, hvor begge er afhængig af én tidsakse? Eller er man her  nødsaget til at lave 2 seperate diagrammer og efterfølgende tilpasse størrelserne såedes at tidsaksen på de 2 diagrammer er "nogenlunde" ens?

3. Aktier handles mandag-fredag! Kan man på nogen måde fjerne lørdag og søndag fra tidsaksen?

Håber i kan svare på disse spørgsmål, og ikke mindst at det kan lade sig gøre. Skal man måske bruge et helt andet software og i så fald hvilket?
Avatar billede palle_ib Nybegynder
09. juli 2009 - 23:33 #1
Punkt 1. ikke forstået.

Punkt 2. Hvis dine data bruger samme tidslinje kan du også bruge dem til at bygge det ønskede diagram. Du kan lave et søjlediagram med den ene dataserie. Herefter laver du et kurve diagram (strege) og så gør du baggrund gennemsigtig og placerer diagrammet ovenpå det andet diagram. Herved kan du præsentere de begge typer diagram.
Der findes også et brugerdefineret diagram der giver mulighed for at anvende søjlediagram og kurvediagram i samme diagram.

Punkt 3. Du kan via formel sortere lørdag og søndag fra. Det er dog afhængig af dataene. Brug evt. Brug evt. formelen =ugedag() til det formål.
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2009 - 13:17 #2
Punkt 1 og 2 er går nogenlunde ud på det samme, og det er, om det er muligt at kombinere et candlestick-diagram med kurve, søjle osv.

Dit svar til punkt 2 er i virkeligheden et svar til punkt 1 - tror jeg.

For ikke at gøre det endnu mere forvirrende, har jeg indsat nogle links der viser hvad det er jeg mener.

Punkt 1: Kombination - candlestick & streg
http://www.fxwords.com/images/words/simiple-moving-average-example.jpg

Punkt 2: Kombination af flere diagrammer.
http://profitablecandlestickcharting.com/images/btk.JPG