Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. juni 2009 - 13:56 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Replikation af mange servere til 1 master og omvendt

Vil det være muligt at lave et setup hvor man har mange lokale MySQL servere til at køre på forskellige lokationer og de så automatisk replikerer data op mod en master server i HQ?
Men replikationen skal også køre den anden vej så lokationerne altid har om ikke alle så ihvertfald nogle bestemte tabeller der er opdateret med data fra masteren.

Er der nogle gode dokumenter man kan læse om dette?
Avatar billede tjaz Nybegynder
17. juni 2009 - 14:20 #1
Det nærmeste du kommer er:
http://www.continuent.com/

Men ligefrem at lave det selv... tvivler.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
17. juni 2009 - 14:28 #2
"Men ligefrem at lave det selv... tvivler."

Hvorfor skulle man ikke selv kunne sætte det op?
Mener du der skal eksperter til at lave den slags?

Hvis funktionerne er tilstede i MySQL så må det da være et spørgsmål om at læse noget dokumentation om det.
Avatar billede bmpi Nybegynder
17. juni 2009 - 14:31 #3
Prøv evt at kigge nærmere på: http://dev.mysql.com/tech-resources/articles/syncman/index.html

Og ellers prøv at kigge på Google under "MySQL synchronization", som der er en hel masse hits på, som jeg ikke har haft kigget nærmere på :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2009 - 22:12 #4
Du skal starte med at finde ud af om der kun laves INSERT eller baade INSERT og UPDATE.

Baade INSERT og UPDATE er meget komplekst da flere kan UPDATE den samme record samtidigt.

Kun INSERT er ikke saa vanskelig.

Generere alle raekker med en GUID som key. Saa er det rimeligt nemt at flytte ny records. Foerste decentral->central og bagefter central->decentral.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
01. juli 2009 - 07:07 #5
arne_v> læg lige et svar så jeg kan lukke inden ferien.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. juli 2009 - 15:13 #6
OK