Avatar billede np3designdk Nybegynder
17. juni 2009 - 10:51 Der er 1 kommentar

Hente MasterPage Title og selve .aspx titlen samtidig.

Hej,

Jeg sidder og leder efter en kode, der gør at jeg igennem programmering i VB.NET kan definere MasterPage Title og Default.aspx PageTitle.

Koden:

Page.Title = String.Format("NP3Design.com | Freelance webdesigner & Programmør")

Min tanke er at jeg skal kunne programmere det sådan, når siden kører, skal den både kunnne hente Page.Title og hovedemenu punkterne på samme tid.

Eksempel på output.
NP3Design.com | Freelance webdesigner & Programmør - Forsiden.

Min BasePage class ser sådan ud:

=================================================================
Imports Microsoft.VisualBasic
Imports System.Data
Imports System.IO
Imports System
Imports System.Web.UI
Imports System.Web.UI.HtmlControls

Public Class BasePage
    Inherits System.Web.UI.Page

    Dim _strDB As String = "|DataDirectory|database.mdb"

    Protected Overrides Sub OnLoadComplete(ByVal e As EventArgs)

        If String.IsNullOrEmpty(Page.Title = "Untitled Page") Then

            Dim fileName As String = System.IO.Path.GetFileNameWithoutExtension(Request.PhysicalPath)

        End If

        MyBase.OnLoadComplete(e)
    End Sub
End Class
=================================================================
Hvordan kan dette lade sig gøre ?
Håber der er en der kan hjælpe
Avatar billede mrbonus Novice
24. juni 2009 - 10:31 #1
Jeg vedlægger et lille eksempel jeg lige har bygget, hvor jeg gemmer en title i en hiddenField på masterpage, og i min almindelige side, henter jeg så title ud fra masterpage, læg mærke til at det samme event (for eksempel "Load") køres først på webform, så title på masterpage, skal sættes i et tidligere event, jeg har anvendt "Init" til eksemplet.
Men det jeg tror interesserer dig mest er
Master.FindControl("hiddenFieldMasterTitle")
Hvor jeg henter kontrollen fra min masterpage.

-----------------------------------------------------------
Site1.Master:
<%@ Master Language="VB" AutoEventWireup="false" CodeBehind="Site1.master.vb" Inherits="WebTestApplication.Site1" %>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Master title</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
        <div>
            <asp:ContentPlaceHolder ID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
            </asp:ContentPlaceHolder>
            <asp:HiddenField ID="hiddenFieldMasterTitle" runat="server" Value="Master title" />
        </div>
    </form>
</body>
</html>
-----------------------------------------------------------
Site1.master.vb:
Partial Public Class Site1
    Inherits System.Web.UI.MasterPage
    Private Sub Page_Init(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Init
        Me.hiddenFieldMasterTitle.Value = "Master level 3"
    End Sub
End Class
-----------------------------------------------------------
Webform7.aspx:
<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" MasterPageFile="~/Site1.Master" CodeBehind="WebForm7.aspx.vb" Inherits="WebTestApplication.WebForm7" title="WebForm 7 Title" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" runat="server">
</asp:Content>
-----------------------------------------------------------
webform7.aspx.vb:
Partial Public Class WebForm7
    Inherits System.Web.UI.Page
    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Me.Title = CType(Master.FindControl("hiddenFieldMasterTitle"), HiddenField).Value & " - " & "Sub level 1"
    End Sub
End Class
-----------------------------------------------------------