Avatar billede glenn007 Nybegynder
17. juni 2009 - 10:40 Der er 7 kommentarer

syntax ... fatter minus

hvad er der galt med denne where sql.  jeg synes at have prøvet alt og den ævler om i min exception at jeg skal konrolere  min sql sætnig omkring where id =.......

data er i orden. der kommer værdien 205 frem og det er lige hvad der er af rækker

Com.CommandText = "INSERT INTO testdata( id,flop1,flop2 ) VALUES (?Navna,?Navnb,?Info)  WHERE id=´"+data+"´";

nogle bud ??
Avatar billede michael_stim Ekspert
17. juni 2009 - 10:46 #1
Check dine ´ om data.

Ret:
WHERE id=´"+data+"´";

til:
WHERE id='"+data+"'";
Avatar billede fennec Nybegynder
17. juni 2009 - 10:49 #2
Man kan da ikke bruge where på en insert syntax.

Enter insætter du et nyt element eller også updater du:
insert into table(kol1) values('val')
update table set kol1='val' where id=123
Avatar billede glenn007 Nybegynder
17. juni 2009 - 11:45 #3
ok, det var vist en bummert. men  har stadigt bøvl

den vil godt accepter jeg sætter en post ind sådan her....

UPDATE  testdatabase SET  flopflop= "flopNavn"  WHERE id='205';

men den her vil den ikke ......

UPDATE testdatabase SET  flopflop,moreflop,ekstraflop  = "Navn","ABC","DEFG"  WHERE id='205';
Avatar billede fennec Nybegynder
17. juni 2009 - 11:47 #4
Du skal bruge single ping ('), og ID er vel en int (tal) kolonne, så der skal ikke ' om den:

UPDATE  testdatabase SET  flopflop= 'flopNavn  WHERE id=205;
Avatar billede fennec Nybegynder
17. juni 2009 - 11:48 #5
.. Doh. Kunne være jeg skulle læse og forst lidt bedre :)

UPDATE testdatabase SET  flopflop="Navn", moreflop="ABC" ,ekstraflop="DEFG" WHERE id='205';
Avatar billede fsconsult.dk Nybegynder
17. juni 2009 - 11:49 #6
UPDATE testdatabase SET  flopflop="Navn",moreflop="ABC",ekstraflop="DEFG" WHERE id='205';
Avatar billede fennec Nybegynder
17. juni 2009 - 11:52 #7
Her har du linket til den officelle update beskrivelse og syntax:
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.1/en/update.html