Avatar billede rene_andersen Nybegynder
17. juni 2009 - 10:31 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Undersøge om arket er i filtertilstand

Jeg har en projektmappe med flere "dynamiske" ark, hvor dataene løbende bliver ændret frem og tilbage i tiden. Jeg har således behov for at gemme dataene som værdier på det tidspunkt hvor jeg laver en opgørelse (i en ny projektmappe), så det er muligt at gå tilbage og analysere dataene på et senere tidspunkt, hvis det skulle være nødvendigt.

Denne del har jeg også fint klaret med en lille VBA kode, men mit problem er at jeg ofte anvender filter på flere af arkene i den "aktive" projektmappe. Når jeg vil gemme værdierne skal det dog naturligvis være det fulde datasæt der skal gemmes. Jeg kan også fint lave en kode der fjerner filteret, problemet er blot når der IKKE er filter på, så fejler koden. Så jeg har brug for en kode, der undersøger om arket er i filtertilstand og såfremt det er tilfældet fjerner filteret, mens den går videre til direkte at kopiere dataene hvis der ikke er noget filter aktiveret.
Avatar billede jkrons Professor
17. juni 2009 - 14:35 #1
Hvis du kun har koden, der fjerner filteret og derefter kopierer, kan du starte med

On Error Resume Next

Så fortsætter den med næste linje, hvis der IKKE er filter på.
Avatar billede rene_andersen Nybegynder
17. juni 2009 - 14:46 #2
Helt perfekt!!

Det fungerer jo fuldstændig som det skal..

Smid et svar, så får du dine points!
Avatar billede jkrons Professor
17. juni 2009 - 15:14 #3
Et svar.