Avatar billede malkavian Nybegynder
16. juni 2009 - 21:58 Der er 10 kommentarer

Incremental Backup af outlook pst filer

Er der nogen som kan hjælpe mig igang med at lave en funktion som kan tage fuld backup af outlook pst filerne.

Også kun opdatere filerne med de nye data som kommer efterfølgende så man ikke skal gemme 2gb hvergang ?
Avatar billede windcape Praktikant
17. juni 2009 - 14:39 #1
Du mener at du vil have nogen til at skrive alt koden for dig, gratis.

Forkert sektion.
Avatar billede malkavian Nybegynder
17. juni 2009 - 18:35 #2
Nej egentligt ikke jeg ønsker at få en ide til hvordan man kunne gøre det og ikke en lam kommentar fra dig
Avatar billede Syska Mester
17. juni 2009 - 19:52 #3
windcape:
Hvor i hans spørgsmål læser at du han vil have nogen til at lave noget for ham gratis? Hele hans sætning starter med
"Er den nogen der kan hjælpe mig IGANG med"

Vi skal ikke have ekstra blandet tider her på eksperten. :-)

// ouT
Avatar billede windcape Praktikant
21. juni 2009 - 19:50 #4
Så at hjælpe et så elendig spørgsmål i gang gøres ved hvad? At fortælle ham han skal læse en C# ABC og lære at skrive Hello World?

Når en person ikke giver det mindste udtryk for hans forarbejde, og kompetancer, er det umuligt at hjælpe!

Han kan jo passende finde nogle moduler der håndtere filtypen, eller lære at skrive dem selv, og så stille specifikke problemer når de opstår!
Avatar billede Syska Mester
21. juni 2009 - 21:24 #5
Smut over til ekstrabladet, der er flere præcis ligesom dig. Aldrig i de 5år jeg har været på eksperten set en så træls person som dig ... du ved givet vis en masse om at kode, men dine socialle skills er da helt hen i skoven.

Nu kan du jo passende nedgøre 25% af alle spørgsmål med din filosofi ... jeg giver dig ret i at der ikke er meget at gå efter.

Men Arne_v svarer på meget, og spørgsmål ligesom dem her ... ved et lille link, at svare hvad klasser personer nok skulle kigge på. Det han nok er mest i tvivl om at måden hvorpå man laver en diffential backup af hans pst fil via C#. At det som så nok bliver et helt eksempel er der jo ik' noget at gøre ved. Det er jo stadig ik' det hele ...

Og lad være med at svare hvis du ikke har noget fornugtigt at sige ... vi har alle været nye engang.
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 18:59 #6
Man kan ikke give specifikke eksempler til så brede spørgsmål som dette.

Og alt andet end specifikke eksempler hjælper ikke folk, og slet ikke folk som ikke giver en ide om deres kompentancer, siden de måske slet ikke vil forstå koden, og så er det spildt arbejde, eller også ender det med c&p for virtuelle points.

Det handler om at lære noget.

Derudover har han stadigvæk ikke givet udtryk for om hans format er krypteret eller ej (Jeg har faktisk læst specifikationen for PST før jeg svarede første gang, har du?).

Men typisk tilgår man formatet gennem et Outlook-OLE module, men det er jo ikke just designet til incremental backup!

tldr: Formattet er ikke bygget til formålet, og det ville blive et uhyrt komplex project der vil indeholde filanalyse, og heftig IO same validering.

Hvordan vil du nogen sinde "hjælpe" til sådan en opgave? Prøv selv at kigge på hvor stor opgaven er.
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 19:00 #7
"Og lad være med at svare hvis du ikke har noget fornugtigt at sige ... vi har alle været nye engang."

Og gengang jeg var ny var RTFM ikke tabu. Det er det åbenbart i dag.
Avatar billede Syska Mester
22. juni 2009 - 19:38 #8
Det er måden du behandler andre på ...

Du kunne jo kommentere at han må være mere specifik med hvad han vil og angive hvad han kan ...

Du startede med at ændre hans spørgsmål ... hvilket var min eneste ting jeg ville pointere ... derefter sviner du manden.

Hjælp ham i den rigtige retning i stedet for det andet, der er der ingen der har noget ud af.

Hvis du reelt set har læst alt det om PST formatet ... hvorfor så ikke skrive det? og måske påpeje at det er et meget stor opgave hvis han ikke er super dygtig ? hvilket du også er lidt inde på, med måden han beskriver sit problem på ...

// ouT
Avatar billede windcape Praktikant
22. juni 2009 - 21:49 #9
Ja, man kunne jo passende starte med at linke http://catb.org/~esr/faqs/smart-questions.html til næsten samtlige spørgsmål på eksperten. Men jeg tvivler på at folk ville læse det.

Spørgsmålet er på 2 linjer, men svaret vil jeg estimerer til at være et par tusinde linjers kode, mindst! (Granted at formatet er så komplex som beskrevet, jeg benytter ikke Outlook).

Hvis folk ikke kan putte mere energi i et stille et spørgsmål, så tvivler jeg på at de vil putte energi i at forstå det. Og det er virkelig spild af tid at lære hver eneste ny person på internettet til hvordan man stiller spørgsmål, og holde dem i hånden og spørge om alt de glemmer at fortæller.

De eneste der får sådan en luksus er betalende kunder.

At stille ordenlige spørgsmål burde være et fag i folkeskolen!
Avatar billede Syska Mester
22. juni 2009 - 23:44 #10
100% enig, derfor jeg er lidt forbavset over den sviner du faktisk gav ham ... men vi er meget enige.

For at få et svar skal man have gjort sit forarbejde godt ... lærer man også på den hårde måde hvis man vil kaster sig ud i bsd/linux.

Men nu er vi jo også kommet over i et sprog pænere sprog.

Enig, folk burde ligge en smule mere energi i deres spørgsmål.

Men bare det statement at PST er et kryptisk format og det vil kræve sygt meget at tage backup ville formentlig have været nok til at han ikke ville kaste sig over det ... og så er der jo reelt set også svaret på det. :-)

Og når du så pænt siger, det at stille spørgsmål burde være et fag i folkeskolen, burde det at svare folk pænt også være ... :-)

// ouT