Avatar billede SimonTHK Nybegynder
16. juni 2009 - 16:02 Der er 1 kommentar

Excel: gem på C drev med dags dato

Hej

Jeg har fået mit dokument til at gemme under dags dato med navn, men nu vil jeg gerne have den til at gemme i en specifik mappe.

Her er hvad jeg har (gemmer fil i korrekt mappe, uden dato):

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
"C:\Dag Program\Gamle dagprogrammer\test", FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

Og (gemmer med dato i mappen dokumenter):

ActiveWorkbook.SaveAs (Format(Now(), "yyyy-mm-dd") & "_" & ActiveWorkbook.Name)

Hvordan får jeg dette til at virke så det er med dato, activeworkbook.name under en specifik mappe på c drevet?
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
16. juni 2009 - 17:13 #1
F.eks. sådan:

Dim strPath As String
Dim strFileName As String

'Udskift stien med den ønskede sti
strPath = "C:\"
strFileName = (Format(Now(), "yyyy-mm-dd")) & "_" & ActiveWorkbook.Name

ActiveWorkbook.SaveAs FileName:= _
strPath & strFileName, FileFormat:=xlNormal, _
Password:="", WriteResPassword:="", ReadOnlyRecommended:=False, _
CreateBackup:=False

Du kan godt opbygge stien i selve SaveAs-delen, men det er mere overskueligt (synes jeg) først at opbygge stien ved hjælp af variable. Så kan du f.eks. let se, hvor du skal rette, hvis stien skal ændres.