Avatar billede l_otto Nybegynder
16. juni 2009 - 15:05 Der er 6 kommentarer

Convert html til .pdf

hvor finder jeg et program jeg kan bruge et script så når man vil printe en resultat side (html) fra min hjemmeside laver den resultatet om til .pdf
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. juni 2009 - 15:25 #1
Det kræver noget serverscripting som f.eks. php, hvortil du kan bruge FPDF (http://www.fpdf.org/).
Hvis ikke, bliver du nødt til at bede dine gæster selv lave resultatet om til pdf med f.eks. CutePDF eller Bullzip PDF Printer.
Avatar billede l_otto Nybegynder
16. juni 2009 - 15:27 #2
Kender du noget til .net
Avatar billede mrgumble Nybegynder
16. juni 2009 - 15:35 #3
Ikke rigtigt, men en google søgning viser dette: http://www.websupergoo.com/products.htm
Det er måske en mulighed?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2009 - 15:38 #4
Jeg benytter selv http://itextsharp.sourceforge.net/ til at oprette .pdf-dokumenter fra mine ASP.NET hjemmesider.
Det er gratis og det fungerer fint.
Avatar billede l_otto Nybegynder
16. juni 2009 - 15:51 #5
fedt takker, kan jeg se et eks. fra din side hvordan du har gjort
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2009 - 16:03 #6
Jeg benytter det blandt andet til at generere faktura i pdf-format i en metode, der modtager et ordreobjekt og skruer det hele sammen ud fra en masse data. Jeg vil derfor skrive overordnet hvordan jeg bruger den.

using iTextSharp.text;
using iTextSharp.text.pdf;

PdfWriter.GetInstance(invoice, new FileStream(FileManagement.InvoicePath + "Faktura_" + order.OrderNumber.ToString() + ".pdf", FileMode.Create));

Herefter kan du så oprette tabeller og tekst, som kan tilføjes til dokumentet.

invoice.Open();
            invoice.Add(headerTable);
            invoice.Add(invoiceCustomerTable);
            invoice.Add(orderItemTable);
            invoice.Add(serviceItemTable);
            invoice.Add(totalPriceTable);
            invoice.Add(paymentTable);
            invoice.Close();

Men det kan du læse om i dokumentationen.