Avatar billede srofhest Nybegynder
15. juni 2009 - 21:12 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Finde og databinde gridview i datalist.

Hej eksperter, jeg har et gridview GVPlayers inden i en datalist DLServers.

Mit spørgsmål går på hvordan man finder og databinder GVPlayers.
Avatar billede keysersoze Guru
15. juni 2009 - 23:29 #2
mon ikke kontrollen skal findes først - fx;

GridView kontrol = ((GridView)this.DLServers.FindControl("GVPlayers"));

kontrol.DataSource = dindatasource;
kontrol.Databind();
Avatar billede srofhest Nybegynder
16. juni 2009 - 00:27 #3
Det giver:

System.NullReferenceException: Object reference not set to an instance of an object. at Secure_Servers_FFAList.Page_Load(Object sender, EventArgs e) in f:\hjemmesider\7complex\Secure\Servers\FFAList.aspx.cs:line 59

Hvor line 59 er kontrol.DataSource = PlayerInfo;
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2009 - 07:31 #4
Mit eksempel skulle ses som pseudo-kode - da datalisten fx har flere templates og kan have flere rækker og dermed flere af den samme kontrol inde i sig skal vi være lidt mere specifik i vores søgning efter den rigtige kontrol. fx

this.DLServers.Items[0].FindControl...

Eller man ville enten løbe rækkerne igennem eller benytte en event, mest oplagt nok ItemDataBound, til at finde den rigtige;

foreach (DataListItem dli in DLServers.Items)

eller

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.webcontrols.datalist.itemdatabound.aspx
Avatar billede windcape Praktikant
16. juni 2009 - 12:14 #5
Til et GridView benytter man RowDataBound som jeg linkede til i #1.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2009 - 12:25 #6
joh - men nu er det jo også en DataList GridView'et ligger inde i så det giver ikke umiddelbart den store mening at kigge på hvilke events der ligger på et GridView.
Avatar billede srofhest Nybegynder
16. juni 2009 - 15:14 #7
Well, nu virker det endelig :D

måske man skal huske at parent skal databindes først :p

Smid svar for points soze.

Exceed^ - out.
Avatar billede keysersoze Guru
16. juni 2009 - 15:39 #8
svar :)