Avatar billede showsource Seniormester
15. juni 2009 - 19:38 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ukrudt mellem brosten

Hej
Findes der en nem måde at komme ukrudt mellem brosten til livs ?
Altså, der er både græs, mos og andet, og det burde fjernes.

Det eneste sprøjte halløj jeg vil bruge, er en mild slags som kan ta' livet af græs, men senere skal det jo så også fjernes.

Er der lavet noget værktøj til så'n et job ?
Avatar billede Slettet bruger
15. juni 2009 - 19:40 #1
en gasbrænder

m.v.h
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
15. juni 2009 - 19:53 #2
vi havde en nilfisk højtryks spuler, på 120 bar, den gjorde sten'ne rene, samt den fjernede alt hvad der hed ukrudt! - men de trænge dog til lidt nyt sand efterfølgene..
Avatar billede soenderskov Seniormester
15. juni 2009 - 20:16 #3
Avatar billede showsource Seniormester
15. juni 2009 - 21:29 #4
Gas fjerner jo ikke indhold mellem brosten.

Den med højtryksspuler vil jeg lige prøve en gang.

Og ellers, den elektriske der, kunne vist også være en løsning.

Svarer tilbage i morgen.
Avatar billede obamama Nybegynder
16. juni 2009 - 09:30 #5
Hvis det er betonsten er højtryksspuling en dårlig ide - det gør overfladen mere grov, og dermed lettere for mos at sætte sig på fremover.

Er det granitsten er det sikkert tip-top.
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. juni 2009 - 11:32 #6
dem kommer dog an på hvilket spuler hovede du bruger når du renser fliser med en højtryksspuler.
Avatar billede Rosenvind Nybegynder
16. juni 2009 - 11:59 #7
Du kan også bruge noget ganske almindeligt vejsalt.
En stålbørste fra Jem og fix kan altså også gøre underværker. Det tager selvfølgelig længere tid, men du sparer altså også mange flere penge, da den kun koster 79.
Avatar billede soenderskov Seniormester
16. juni 2009 - 17:16 #8
hmm vejsalt er da effektivt men fjerner jo ikke mossen...
og det er skadeligt for miljøet, der er intet i vores miljø hverken dyr, mennesker eller planteliv der er glad for salt.
Avatar billede showsource Seniormester
16. juni 2009 - 18:26 #9
Nå, den højtryksspuler som er i huset, er defekt, så det fik jeg ikke prøvet af.
Men jeg er ikke i tvivl om at det er brugbart.
( Jeg er maler og kender godt en højtryksspuler og hvad den kan forårsage af godt og ondt ... )

Hvis nu MathiasDue også smider et svar, så er der pointdeling.

Den elektriske der, er sikkert go', hvis man ikke har for store arealer :O)
Avatar billede MathiasDue Nybegynder
16. juni 2009 - 20:11 #10
held og lykke med det så! :D