Avatar billede hr_moeller Nybegynder
15. juni 2009 - 12:15 Der er 1 løsning

Compaq ProLiant DL360 boot problemer

Hej eksperter
Jeg har en gammel Compaq ProLiant DL360 stående, som jeg ikke kan få til at boote fra CD'en.
Når jeg starter maskinen, genkender den de to SCSI diske (som er tomme), og derefter fortsætter den til sort skærm med beskeden "no bootable device".
Jeg har prøvet både at boote fra en CD med Free-NAS og Ubuntu. Begge CD'er er blevet brugt til at installere på andre maskiner, så det er sandsynligvis ikke der fejlen ligger.
Efter dette ville jeg ind i BIOS'en og fortælle at den skal boote fra CD'en, men efter hvad jeg har læst, skal BIOS'en indstilles fra SmartStart CD'en. Men det kan jeg ikke, fordi jeg ikke kan boote fra CD'en.
Min største frygt er, at det er drevet, der er i stykker. Sådan et kan vel ikke opdrives mere?
Jeg håber der er nogen der kan og vil hjælpe.
På forhånd tak.
-Magnus
Avatar billede hr_moeller Nybegynder
10. februar 2010 - 12:55 #1
Over and out