Hjælp til panning script
Hej Eksperter!Jeg er i gang med at lave et banner der lader brugeren panne rundt på en scene der er større end selve banneret. Det fungerer lidt ala denne: http://www.artluvr.com/files/image_panning.html
Mit problem er at jeg ikke synes jeg har nok kontrol over størrelsen af lærredet - som det er nu har jeg et lærred på 300x250 pixels og heri er jeg med det script jeg kører nu begrænset til at lave mit billede max 600x500 pixels (altså det dobbelte af lærredets størrelse) - laver jeg det større vil jeg ikke kunne panne billedet helt til kanten.
Mit script ser ud som følger:
onClipEvent (enterFrame) {
startDrag(_root.pointer, true);
_root.speed_bg1_zoom = 10;
}
onClipEvent (enterFrame) {
py = -(_root.pointer._y);
px = -(_root.pointer._x);
bg1_zoomy = _root.bg1_zoom._y;
bg1_zoomx = _root.bg1_zoom._x;
if (px>bg1_zoomx) {
_root.bg1_zoom._x = (bg1_zoomx+((px-bg1_zoomx)/_root.speed_bg1_zoom));
}
if (px<bg1_zoomx) {
_root.bg1_zoom._x = (bg1_zoomx-((bg1_zoomx-px)/_root.speed_bg1_zoom));
}
if (py>bg1_zoomy) {
_root.bg1_zoom._y = (bg1_zoomy+((py-bg1_zoomy)/_root.speed_bg1_zoom));
}
if (py<bg1_zoomy) {
_root.bg1_zoom._y = (bg1_zoomy-((bg1_zoomy-py)/_root.speed_bg1_zoom));
}
}
For at opsummere kunne jeg godt tænke mig selv at bestemme hvor stort et område der kan pannes, evt. at målene bliver hevet fra selve billedet så man ikke skal ind og angive det manuelt, da banneret skal versioneres i 6-10 forskellige formater efterfølgende.
På forhånd tak :)