Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 18:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Popup med target frame, hvordan er det lige man gør det igen :D

Det er hvad jeg har prøvet, med Target data, men virker ikke, og aner helt ærlig ikke hvordan man så gør suk.

<head>
<base target="data">
</head>

<body topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" bottommargin="0">

<form name="jump">
<p align="center">
<select name="menu">
<option selected>Choose One</option>
<option value="http://mousetrax.com">Mousetrax</option>
<option value="http://yahoo.com">Yahoo</option>

<option value="http://microsoft.com">Microsoft</option>
<option value="http://personal-computer-tutor.com">Linda's Computer Stop</option>
<option value="http://personal-computer-tutor.com/abc">ABC Newsletter</option>
</select>
<input type="button" onClick="location=document.jump.menu.options[document.jump.menu.selectedIndex].value;" value="GO"></p>
</form>
Avatar billede mk_ Nybegynder
14. juni 2009 - 18:47 #1
Jeg har ikke den fjerneste anelse om hvad du mener, det er jo ikke en popup hvis det er i et frameset?
Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 18:54 #2
Ved ikke hvor du får frameset fra, det jeg skal bruge er en pulldown menu med target frame.
Avatar billede mk_ Nybegynder
14. juni 2009 - 19:02 #3
Du bruger seriøst nogle underlige ord :p

"Popup med target >frame<", jeg ser ikke noget frame ud over hoved-framet i popup'en i sig selv, og jeg nægter at tro det er det du mener..

Hvad fanden er "target frame", og hvad er en "pulldown menu"?

Jeg gætter på at pulldown menu er en dropdown menu, men jeg forstår ikke hvordan den kan have et target frame?

Altså, vil du have et frame til at ændre lokation for hver gang du vælger en mulighed i din drop-down menu?
Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 19:29 #4
Tror mikke du er den rigtige til at svare på mis spm alligevel, fordi du har tydeligvis ikke kigget på koden, ser man koden er man ikke i tvivl om hvad det er for noget.

(Jeg gætter på at pulldown menu er en dropdown menu, men jeg forstår ikke hvordan den kan have et target frame?) Fantastisk hvorfor tror du jeg opretter dette spm, netop for at finde ud af om den kan have en target frame.
Avatar billede mk_ Nybegynder
14. juni 2009 - 19:36 #5
Jeg tror lige du skal stille din bong væk i en tid..

Nej, du oprettede det sgu ikke for at finde ud af om man kan - jeg citere NØJAGTIGT din tråd-titel "Popup med target frame, hvordan er det lige man gør det igen :D"?!

Du vil vide hvordan man gør det, ikke om man kan gøre det, og oven i købet skrev du "igen" - så antager jeg sgu da selvfølgeligt at du har gjort det før, bare at du har glemt koden til det..

Så prøv lige at stram hatten, og tænk dig om..

Jeg ser din kode igen og igen, og jeg kommer frem til det samme resultat - skal den navigere et (åbenbart) frame til en ny lokation når man vælger en mulighed.
Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 19:54 #6
Tror bare du skal lade vær med at svare mere på mit indlæg, og så få pakket din egen bong væk, da du tåger totalt i det, hvem kender ikke target frame, eller kan se hvad koden går ud på, det er da så indlysende som det kan blive.
Avatar billede mk_ Nybegynder
14. juni 2009 - 20:03 #7
Jeg bliver nødt til at svare på den der - hvis du mener som i et link (<a href="/d" target="d">d</a> - så er det ej det samme, nej der findes IKKE et "target frame" - derimod kan du taget dit "frame" (du har stadig ikke fastslået om det er et frame, som i et iframe, eller hvad fanden du egentlig snakker om) og give det et kald, via javascript - som du gør i dit eksempel..

Tror du virkelig der er andre der forstår dit yderst dårligt formulerede spørgsmål? Så må jeg lige give dig realiteten, ja - det er der da nok, se bare på hvor mange andre svar der er i denne tråd.......

Jeg vil stadig hjælpe dig, men du forstår godt nok ikke at informere dig om dit problem, sådan som jeg har forstået det så vil du have en popup der peger på den url du specificere i din dropdown, eller så vil du have et iframe - i en popup, til at ændre sig til den url du specificere - eller så bare et iframe til den url... Du har jo overhovedet ikke givet en skid information om det..

Og hvad jeg slet ikke forstår er dit base-tag?! - du vil specificere base attributes - okay, sæt en base url, eller et target - som du har gjort...

Vil du bare sætte base attributen 'target' til altid at sætte en popup?
http://lmgtfy.com/?q=base%20tag

<base target="_blank" /> - første forsøg, højt hurra..
Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 20:40 #8
Havde skrævet en ordentlig klade, men helt ærligt så er du ikke det værd.
Lukker dette spm, da du åbenbart er for dum til at se hvad det er der foregår.
Avatar billede dudesicko Novice
14. juni 2009 - 20:55 #9
Nej det var ikke pænt sagt, det undskylder jeg mange gange.