Avatar billede mumsasa Nybegynder
14. juni 2009 - 17:37 Der er 1 kommentar

----- SAS ----- dynamisk data-step

Hej

jeg søger hjælp til en meget specifik sag i SAS.

Jeg vil gerne udvikle følgende i SAS. Tror ikke det er så svært men kan bare ikke få det til at virke:

1. I et excel-ark har jeg i en celle en filplacering.
2. Værdien af denne celle i excel vil jeg gerne have smidt ind i mit data-step som følgende:

      data new_table    ;
          Set ____Her kommer min cellereference ind_____    ;
      Run;

Jeg tror man skal lave et data-step før dette data-step og definere variablerne.

men kan ikke få det til at virke?

Nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede torbenchristensen Nybegynder
03. december 2009 - 07:44 #1
Hej

Måske har du selv fundet en løsning, men med dde vil det i hvertfald virke, se nedenstående eksempel. Det er sker er:
Med x statement åbnes dit regnearke. I dette tilfælde test.xls. I felt a1 (r1c1) er en værdi, som indlæses i feltet felt.

options noxwait noxsync;
x "c:\users\torben\documents\test.xls";

filename test    dde "EXCEL|Sheet1!r1c1" notab;

data a;
  infile test lrecl=400;
  input felt;
  put felt;

run;