Avatar billede Keld Nielsen Forsker
14. juni 2009 - 10:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

skiftende baggrund i tabel

Findes der noget i CSS der kan skifte baggrundsfarve på hver anden linie. (i dette tilfælde i en Joomla-site)

Jeg vil også gerne have betegnelsen for funktionen - det er lidt svær at søge på en løsning - når man ikke kender navnet på problemmet ;-)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. juni 2009 - 11:16 #2
Jeg vil også gerne have betegnelsen for funktionen - det er lidt svær at søge på en løsning - når man ikke kender navnet på problemmet ;-)

Du søger på :
tabel color css
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. juni 2009 - 12:02 #3
Findes der noget i CSS der kan skifte baggrundsfarve på hver anden linie. (i dette tilfælde i en Joomla-site)

Nej du skal programmere det i Joomla (PHP)
CSS har ingen ide om hvad hver anden linie er. Der er ingen funktioner i CSS, kun parametre.
Avatar billede zips Juniormester
14. juni 2009 - 12:15 #4
Eller et simpelt javascript som her http://davidwalsh.name/mootools-zebra-tables-plugin
alt efter hvad du søger og hvad du skal have i den table, er det et udtræk fra en database ville jeg også bruge php

Søg efter "Zebra tables" og der en masse hjælp at finde.
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. juni 2009 - 12:56 #5
Sorry kender ikke joomla  :) men håber du får det løst !
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. juni 2009 - 12:57 #6
#dkfire

Vi er enige om det godt kan lave hvis ikke det var joomla alså i CSS ? for det kan det :)
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. juni 2009 - 13:11 #7
Ja ja du kan godt style en tabel, så hver anden linie skifter farve.
Men du skal selv skrive tabellen. Der er ingen funktion i CSS som gør det for dig ;-)

Så hvis det er en dynamisk tabel, så skal du enten have fat i javascript eller et andet programmeringssprog for dynamisk at kunne skfte farve.
Avatar billede dkfire Nybegynder
14. juni 2009 - 13:42 #8
Rettelse:

Ja ja du kan godt style en tabel, så hver anden linie forskellig farve.
Men du skal selv skrive tabellen. Der er ingen funktion i CSS som gør det for dig ;-)
Avatar billede fusion-it Nybegynder
14. juni 2009 - 16:05 #9
Korrekt css har ingen funktioner men det ville stadig være css at bruge hvis man skriver tabellen selv :) det var bare det jeg ville have pointeret :)
Avatar billede roenving Novice
14. juni 2009 - 17:01 #10
-- og det du skal lave fra dit joomla-script er f.eks.

<tr class="odd" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc'" onmouseout="this.style.backgroundColor=''">
  ...
</tr>
<tr class="even" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc'" onmouseout="this.style.backgroundColor=''">
  ...
</tr>
<tr class="odd" onmouseover="this.style.backgroundColor='#ccc'" onmouseout="this.style.backgroundColor=''">
  ...
</tr>

-- og så lave de to forskellige selektorer i css'en !-)
Avatar billede enhydralutris Nybegynder
15. juni 2009 - 08:56 #11
Jeg er pretty lost i hvad du mener, men sådan som jeg forstod det var det bare at lave et 2px stort billede med de to farver og da sætte den som repeat af x og y akse...

Du bedes venligst at indsnævre dig, hvis jeg skal give et mere beskrevet bud ;-)
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
15. juni 2009 - 14:10 #12
Hej

...det lykkedes fint - ved at benytte 'zips' link!

Så meget gerne point til 'zips' ...men absolut også til 'fusion-it' - så smid nogle svar!

...og masser af tak for interessen!
Avatar billede zips Juniormester
15. juni 2009 - 14:42 #13
Her er et svar :-)