Avatar billede superb Nybegynder
12. juni 2009 - 16:56 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dobbelt dropdown fra database

Jeg har en dobbelt drop down, lidt i stil med den triple der er herinde, jeg bruger det her script
http://php-ajax-code.blogspot.com/2007/07/ajax-triple-dropdown-with-states-cities.html.

Mit problem er at jeg gerne vil indsætte data fra adresselinien altså en $_GET/$_REQUEST, men det virker ikke, er der et eller andet smart trick når man bruger ajax til at få det ind?
Avatar billede superb Nybegynder
12. juni 2009 - 17:04 #1
Mere specifikt, i nedenstående vil jeg gerne have min $_GET værdi ind hvor jeg har skrevet $_GET[HER].
<script language=Javascript>
function Inint_AJAX() {
  try { return new ActiveXObject("Msxml2.XMLHTTP");  } catch(e) {} //IE
  try { return new ActiveXObject("Microsoft.XMLHTTP"); } catch(e) {} //IE
  try { return new XMLHttpRequest();          } catch(e) {} //Native Javascript
  alert("XMLHttpRequest not supported");
  return null;
};

function dochange(src, val) {
    var req = Inint_AJAX();
    req.onreadystatechange = function () {
          if (req.readyState==4) {
              if (req.status==200) {
                    document.getElementById(src).innerHTML=req.responseText; //retuen value
              }
    };
    req.open("GET", "inc/dropdown.php?data="+src+"&val="+val+"&isbn=$_GET[HER]"); //make connection
    req.setRequestHeader("Content-Type", "application/x-www-form-urlencoded;charset=iso-8859-1"); // set Header
    req.send(null); //send value
}

window.onLoad=dochange('states', -1);        // value in first dropdown
</script>
Avatar billede tjaz Nybegynder
12. juni 2009 - 17:38 #2
req.open("GET", "inc/dropdown.php?data="+src+"&val="+val+"&isbn=<?php echo $_GET[HER]; ?>");
Avatar billede majbom Novice
14. juni 2009 - 20:09 #3
og så husk ' rundt om variabelnavnet:

$_GET['HER']
Avatar billede superb Nybegynder
15. juni 2009 - 18:29 #4
åh ja selvfølgelig, tusind tak, smid et svar
Avatar billede majbom Novice
15. juni 2009 - 20:26 #5
jeg hopper over - det var blot lidt bonusinfo ;)
Avatar billede superb Nybegynder
15. september 2010 - 17:16 #6
-