Avatar billede hellfishdk Nybegynder
12. juni 2009 - 15:45 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Sorterer to arraylists

Jeg har to arraylists som jeg gerne vil have sorteret, således at der først sorteres i arrayliste et, det kunne være en kategori. herefter skal den underliggende arrayliste sorteres, kunne være items i kategori. Men hvordan gør jeg lige det?

Hvis jeg prøver at bruge sort() på den første arrayliste, og efterfølgende sort() på den næste arrayliste, så får jeg kun den sidste sort() ud.

//hellfishdk
Avatar billede aaberg Nybegynder
12. juni 2009 - 16:05 #1
Jeg tror jeg bliver nød til at se lidt kode, for at forstå din problemstilling helt!.

Det jeg ikke helt forstår, er om din anden arrayliste, er en sub-arrayliste til kategori. Altså om du har en Item arrayliste for hver kategori?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2009 - 16:46 #2
Jeg er også lidt mystificeret.

Jeg gætter på at du har:

ArrayList<A>
ArrayList<B>

og at dit problem ville løses ved at have:

ArrayList<StructOrClassWithBothAandB>
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2009 - 17:22 #3
Hvis det er en liste af alliancer som hver har en liste af players ... kan du gøre noget ala:
var list = Alliances.OrderBy(a => a.Name).Select(a => new { Name = a.Name, Players = a.Players.Select(b => b.Name).OrderBy(c => c) });
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
12. juni 2009 - 18:35 #4
Det skal være en arraylist buzzzz :)

Altså:
ArrayList A - skal sorteres, efter sortorder i A
Efterfølgende skal ArrayList B, som er en sub-ArrayList til A sorteres efter sortorder B.
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2009 - 19:03 #5
pas, har ikke brugt ArrayList siden generics kom i 2.0 mener jeg det var.

men hvad kode har du pt? som også er hvad Arne og aaberg_cc efterlyser.

Men jeg går ud fra at du ikke kan bruge List og er sat sat i 2.0 så ...
Avatar billede Syska Mester
12. juni 2009 - 19:05 #6
Men hvis du bruger AL, så er det vel bare at lave endnu en compare i din compare ... så du også får sorteret de lister som din A indeholder.

// ouT
Avatar billede west85 Nybegynder
26. august 2009 - 21:34 #7
jeg vil også gerne se lidt kode, om end bare noget kode eksempel for at gi lidt ide om din problemstilling
Avatar billede hellfishdk Nybegynder
19. oktober 2009 - 14:35 #8
Tråd lukket jeg mistede projektet da jeg reformaterede min comp :S