Avatar billede masowich Nybegynder
12. juni 2009 - 13:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Få den aktuelle celle

Hej

Jeg har prøvet at google følgende spørgsmål men synes ikke jeg kan finde noget tilfredsstillende svar.
Problemet er som følger. Jeg har oprettet en function i VBA som skal skal bruge i flere forskellige celler og jeg ved aldrig på forhånd hvilke celler det er da jeg skal bruge den i en del forskellige ark. Jeg vil gerne have funktionen til at gøre følgende

Function sort_alarms()

  if(denne_celle.offset(0,-4).value = denne_celle.offset(0,-2).value) then
  'gør noget her
end if

End Function

Jeg har kun fundet ActiveCell som jeg kan erstatte med denne_celle men det er ikke godt nok, da den jo beregner på baggrund af den markerede celle. Jeg har kigget på range men her skal man bruge absolutte værdier sådan som jeg har forstået. Er der nogen der kan hjælpe?
Avatar billede mrgumble Nybegynder
12. juni 2009 - 14:13 #1
Den letteste måde at gøre det på, er at du definerer din funktion som
"Function sort_alarms(denne_celle as Range)"

I cellen C4 skriver du så:
"=sort_alarms(C4)"

Jeg er ikke stødt på en måde, så vba-funktion selv kan finde ud af, hvilken celle den bliver kaldt fra.
Avatar billede masowich Nybegynder
12. juni 2009 - 14:25 #2
Hej

Super det var lige det jeg ledte efter!

Takker for det hurtige svar!
Avatar billede masowich Nybegynder
12. juni 2009 - 14:31 #3
hmmm nu siger den at der er en cirkulær reference og det kan jeg jo egentlig godt se
Avatar billede snowball Novice
12. juni 2009 - 19:07 #4
masowich: Hvis vi lige ser bort fra at svaret alligevel ikke helt løste dit problem, hvorfor tog du så pointene selv?
Avatar billede masowich Nybegynder
18. juni 2009 - 15:22 #5
fordi jeg er en klovn, sorry, jeg kan godt lave et nyt sprgsmål med point hvis det er ønsket!
Avatar billede snowball Novice
18. juni 2009 - 16:22 #6
Hvis det ikke løste problemet, så skal der som sådan heller ikke uddeles point for svaret.

Husk blot en anden gang, at bede folk om at lave et svar hvis deres løsning er den du vælger at benytte. At man ikke laver sit indlæg som et "svar" er ikke ensbetydende med at man ikke ønsker point.

Læs evt. http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-5 og http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2

Så hvis du fandt en løsning på dit problem, så skriv det venligst her i spørgsmålet, tak :)